قهرمان قلب‌ها... چرا وریا غفوری محبوب مردم ایران؟
قهرمان قلب‌ها... چرا وریا غفوری محبوب مردم ایران؟

وریا غفوری (زادهٔ ۸ شهریور ۱۳۶۶ در سنندج) بازیکن فوتبال اهل ایران است. او کاپیتان اول باشگاه استقلال تهران در لیگ برتر خلیج فارس است و به عنوان فوتبالیستی شجاع و مردمی شناخته می شود.

وریا غفوری کیست؟

وریا غفوری (زاده ۲۹ شهریور ۱۳۶۶) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مدافع راست برای باشگاه فوتبال فولاد خوزستان بازی می کند.

غفوری فوتبال حرفه ای را از سال ۱۳۸۶ از پاس همدان آغاز کرد. سپس در تیم های شهرداری تبریز، نفت تهران، سپاهان اصفهان و استقلال بازی کرد. او ۲۸ بازی ملی با تیم ملی فوتبال ایران انجام داد. او سابقه کاپیتانی در تیم استقلال تهران را دارد.

چرا وریا غفوری با بقیه فرق دارد؟

حرف‌های وریا غفوری درباره مشکلات مردم

وریا هر از چند گاهی در فضای مجازی درباره مشکلات جامعه اظهار نظر می کرد که در نتیجه واکنشش به کمک های خارجی، سروصدایی عظیم در جامعه به پا کرد و او را تا آستانه محرومیت پیش برد. این سخنان وریا واکنش های انتقادی زیادی را در پی داشت و زمینه احضار وی به وزارت ورزش و جوانان شد اما در همان زمان مردم کمپین های بسیار بزرگی را برای حمایت از وی راه اندازی کردند. پس از احضار غفوری به وزارت ورزش، بسیاری بر این باور بودند که این ستاره ملی پوش استقلال تحت فشار به اعتراضات اجتماعی خود پایان خواهد داد.

 

وریا غفوری: حق مردم ایران است که سعادتمند زندگی کنند

وریا غفوری، کاپیتان تیم استقلال ایران روز شنبه پس از بازی تیمش مقابل فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتراضات در اهواز گفت: «من همیشه وقتی صحبت از مسائل اجتماعی و مدنی می‌شود، فوتبال دیگر اولویت من نیست و از جایگاهی که دارم باید استفاده کنم و زبان هوادارانی باشم که با هزار بدبختی بلیط می خرند و ما را تشویق می کنند… من نمی‌دانم مسئولین شرمنده نمی‌شوند این موقعیت و وضعیت را می‌بینند؟ امیدوارم مردم ما آنطور که لایقشان است زندگی کنند. عمر ما کوتاه است و این حق مردم ایران است که سعادتمند زندگی کنند.

دختر آبی

وریا غفوری در جدیدترین بازی خود در حاشیه بازی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان در شرایطی که ناظر بازی تایید کرد حق ندارند با لباس آبی دختران به عنوان کاپیتان به ورزشگاه بروند. به‌عنوان کاپیتان تیم جلوی ناظر بازی و مسئولان ایستاد و به بازیکنان دستور داد که تمام آنها باید با همین لباس به زمین بیایند و به هیچ چیز دیگری جز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره دختر آبی توجه نکنند.

وریا غفوری به دیدار دختر فرشته احمدی رفت

وریا غفوری کاپیتان پیشین استقلال و بازیکن فعلی تیم فوتبال فولاد خوزستان به دیدار باوان، دختر فرشته احمدی رفت. احمدی در جریان خیزش انقلابی ایران توسط نیروهای جمهوری اسلامی کشته شد.

وریا غفوری به دیدار دختر فرشته احمدی رفت

شبکه های اجتماعی فارسی زبان عکسی از دیدار وریا غفوری کاپیتان سابق تیم استقلال تهران با دختر فرشته احمدی که در جریان اعتراضات مهاباد کشته شده بود منتشر کردند

 

واکنش وریا غفوری به قتل مهسا امینی

وریا غفوری در واکنش به کشته شدن مهسا امینی توسط گشت ارشاد استوری همراه با متن شعری از فرخی یزدی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. پس از این استوری صفحه اینستاگرام وی از دسترس خارج شد.

وی در واکنش به سرکوب مردم کردستان با انتشار استوری در اینستاگرام نوشت: کشتار مردم کرد را متوقف کنید.

بازداشت وریا غفوری

وریا غفوری در ۳ آذر ۱۴۰۱ در جریان قیام ایران در سال ۱۴۰۱ دستگیر شد و ساعتی پس از انتشار خبر دستگیری وی، حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فوتبال خوزستان از سمت خود استعفا داد.

مونا اردلان همسرش پس از دستگیری گفت: از من نپرس چه خبر است!؟… هیچ چیز جز ایران مهم نیست.

قهرمان قلب‌ها… چرا وریا غفوری محبوب مردم ایران؟

https://twitter.com/mashaddeliry/status/1598765005196795905?s=20&t=H-0ipsZPVcdZv0sKtZIp_A

 

برایِ این لحظه

 

تایملاین رو زیبا کنم با شرف فوتبال ایران.