قطعات نارنجک و مقداری کوکائین در هواپیمای پریگوژین کشف شد؟
قطعات نارنجک و مقداری کوکائین در هواپیمای پریگوژین کشف شد؟

در روز پنجشنبه، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که در هواپیمایی که ساقط شده بود، مقداری از قطعات نارنجک دستی و همچنین پنج کیلوگرم کوکائین کشف شده است. این هواپیما حامل یوگنی پریگوژین، رئیس سابق مزدوران نظامی گروه واگنر بود.

قطعات نارنجک و مقداری کوکائین در هواپیمای پریگوژین کشف شد؟

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که در هواپیمایی حامل یوگنی پریگوژی که ساقط شده بود، مقداری از قطعات نارنجک دستی و همچنین پنج کیلوگرم کوکائین کشف شده است.

والادیمیر پوتین در ادامه ادعای خود اظهار کرد که تاکنون آزمایش‌های الکل و مواد مخدر از بقایای اجساد کشته‌ها انجام نشده و تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای آقای پریگوژین در حال ادامه است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس این ادعا را به عنوان تلاشی آشکار برای بدنام کردن پریگوژین تیتر زده و اظهار می‌کند که نهادهای اطلاعاتی آمریکایی به این عقیده دست پیدا کرده‌اند که هواپیمای حامل او هدف موشک قرار گرفته است.

سقوط هواپیمای پریگوژین

با وجود اظهارات آقای پوتین که هیچ مدرکی مبنی بر هدف قرار گرفتن هواپیما از بیرون وجود ندارد، هواپیمای جت خصوصی حامل پریگوژین در تاریخ ۱ شهریور امسال سقوط کرد و۱۰ نفر از سرنشینان آن، از جمله پریگوژین، دو معاون و چهار محافظ او، جان خود را از دست دادند.

شاهدان محلی ابتدا صدای انفجار قوی شنیده و سپس سقوط هواپیما را مشاهده کرده‌اند.