قربانیان سیل

شمار قربانیان سیل در آلمان و بلژیک همچنان در حال افزایش است و تلاش های امداد و نجات در هر دو کشور و همچنین در هلند و لوکزامبورگ ادامه دارد.

از سوی دیگر، تعداد کسانی که در آلمان، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ از سرنوشت‌ شان خبری نیست به صدها نفر بالغ می‌ شود.

در آلمان، تعداد کشته شدگان حداقل به ۱۰۳ نفر افزایش یافت و آنگلا مرکل، صدراعظم دولت، از تعداد زیاد کشته ها و مجروحان ناشی از این سیل ها ابراز نگرانی کرد.

صدراعظم آلمان که برای دیدار با مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر کرده بود، گفت: ««نگرانم که در روزهای آینده شاهد گسترش فاجعه باشیم».

به نوبه خود، مقامات بلژیکی گفتند که در سیل ۲۰ نفر کشته و حداقل ۲۰ نفر مفقود شده اند. در حالی که نخست وزیر بلژیک سه شنبه آینده عزای عمومی را در این کشور اعلام کرد.

◊   بدترین فاجعه طبیعی پس از جنگ جهانی دوم 

بر اساس گزارش های خبرگزاری های بین المللی از جمله خبرگزاری فرانسه، سیل بسیاری از خانه ها و بسیاری از روستاها را در غرب آلمان ویران کرد.

شایان ذکر است که مناطق آسیب دیده بیشتر در غرب آلمان بود، و فقط در ایالت راینلاند-فالتس، که بیشترین آسیب را دید، شمار قربانیان سیل در روز جمعه از ۲۸ کشته به ۶۰ نفر افزایش یافت.

به گفته مقامات ایالتی، سرنوشت حدود ۱۳۰۰ نفر از ساکنان مناطق سیل زده مشخص نیست، اما ممکن است به دلیل قطع خطوط تلفن در برخی مناطق، ممکن است آنها زنده باشند.

بنابراین، سیل اخیر در آلمان به بدترین فاجعه طبیعی در این کشور از زمان جنگ جهانی دوم توصیف شده است.

این سیل مناطقی از هلند و لوکزامبورگ را نیز تحت تأثیر قرار داده است، اما در این دو کشور از قربانیان احتمالی گزارش نشده است.