فیلم
فیلم "همه‌چیز همه‌جا به یکباره" برنده اسکار شد

فیلم “همه‌چیز همه‌جا به یکباره” برنده اسکار شد؛ در شب یکشنبه، ۲۱ اسفند، نود و پنجمین دوره جوایز آکادمی اسکار با موفقیت به پایان رسید. این مراسم در سالن تئاتر دالبی لس‌آنجلس برگزار شد و با اجرای جیمی کیمل، کمدین و مجری سرشناس تلویزیون، شروع شد. کیمل با چتر نجات در صحنه فرود آمد که تقلیدی از فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» بود، یکی از نامزدهای بهترین فیلم این دوره اسکار.

شب جوایز اسکار

این دوره اسکار، به نظر می‌رسید که رقابت اصلی میان سه فیلم «همه‌چیز همه‌جا به یکباره»، «در جبهه غرب خبری نیست» و «بنشی‌های اینیشرین» باشد. «همه‌چیز همه‌جا به یکباره» ساخته مشترک دانیل شاینرت و دانیل کوان، با کسب هفت جایزه طلایی، از جمله جایزه بهترین فیلم، در بین این سه فیلم برتری پیدا کرد.

اولین جوایز این شب به جیمی لی کرتیس و که هوی کوان، بازیگران «همه‌چیز همه‌جا به یکباره»، اهدا شد. آن‌ها جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کردند. در حالی که فیلم «بنشی‌های اینیشرین»، ناکام مطلق شد و هیچ جایزه‌ای به آن تعلق نگرفت.

فیلم “همه‌چیز همه‌جا به یکباره” برنده اسکار شد

به دنبال برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار سال ۲۰۲۳، فیلم “همه چیز همه جا به یکباره” از جمله برندگان شب بود. این فیلم با کارگردانی و نویسندگی دو نفره، دانیل شاینرت و دانیل کوان، جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین کارگردانی، جایزه بهترین تدوین فیلم و جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

این فیلم درباره‌ی یک مجموعه‌ی تخیلی است که در آن، هر کسی می‌تواند در هر نقطه‌ای از دنیا به هر چیزی دسترسی داشته باشد. با این حال، این مجموعه با مشکلاتی مواجه است که توسط دو کارگردان، به نام‌های دانیل شاینرت و دانیل کوان، به نمایش درآمده است.

قبل از این، فیلم دیگری به نام “در جبهه غرب خبری نیست” بر اساس رمان معروف اریش ماریا رمارک، ساخته شده بود که چهار جایزه در بخش‌های فیلم‌برداری، بهترین فیلم بین‌المللی، موسیقی فیلم و طراحی صحنه را از آن خود کرد.

در جریان مراسم اهدای جوایز، نامزدهای دیگری نیز برای برنده شدن در بخش‌های مختلف اعلام شدند. برای مثال، کیت بلانشت نامزد بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم “تار” بود.