حبیب و وحید افکاری
عفو بین‌الملل خواستار آزادی حبیب و وحید افکاری شد

عفو بین‌الملل خواستار آزادی حبیب و وحید افکاری شد، عفو بین الملل فراخوانی را برای فشار جهانی بر مقامات جمهوری اسلامی از جمله رئیس قوه قضاییه برای آزادی حبیب و وحید افكاری صادر كرده است.

عفو بین‌الملل خواستار آزادی حبیب و وحید افکاری شد

عفو بین الملل فراخوانی را برای فشار جهانی بر مقامات جمهوری اسلامی از جمله رئیس قوه قضاییه برای آزادی حبیب و وحید افكاری صادر كرده است.

روز دوشنبه ، ۱۷ خرداد ماه ، سازمان حقوق بشر اعلام کرد که حبیب و وحید افکاری باید تا زمان آزادی در شرایطی نگهداری شوند که با موازین بین‌المللی انطباق داشته باشد و به پزشک دسترسی داشته باشند.

وحید و حبیب افکاری به همراه برادرشان نوید افکاری در جریان اعتراضات در شیراز در مرداد 97 دستگیر و به اتهام “محاربه” و قتل یکی از کارمندان یک آژانس امنیتی متهم شدند.

نوید افکاری ، کشتی گیر 27 ساله ، با وجود ابهامات فراوانی که از سوی وکلایش اعلام شد وعلی رغم مبارزات جهانی علیه اعدام ، در ۲۲ شهریور 99 اعدام شد ، وشبانه به خاک سپرده شد. حبیب و وحید افکاری به 54 و 27 سال زندان محکوم شدند.

وضعيت برادران افكارى در زندان؟

عفو بین الملل گزارش داده است که مقامات ایرانی در حال انجام شکنجه و رفتار بیرحمانه ، غیرانسانی و تحقیرآمیز علیه برادران وحید افکاری و حبیب افکاری در زندان عادل‌آباد شیراز هستند.

این دو ازشهریور ماه 99 در سلول انفرادی بدون پنجره به سر می برند و از مراقبت های پزشکی کافی ،هوای آزاد، تماس‌های تلفنی و ملاقات‌های حضوری با خانواده‌شان محروم هستند.