سیل در ۸ استان ایران؛ ۱۰ تن در جنوب سیستان و بلوچستان جان باختند
سیل در ۸ استان ایران؛ ۱۰ تن در جنوب سیستان و بلوچستان جان باختند

سیل در ۸ استان ایران؛ ۱۰ تن در جنوب سیستان و بلوچستان جان باختند؛ نماینده مجلس شورای ، معین‌الدین سعیدی، اعلام کرد که بر اثر سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکنون ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سیل در ۸ استان ایران؛ ۱۰ تن در جنوب سیستان و بلوچستان جان باختند

آقای سعیدی در گفت‌وگو با سایت انتخاب روز شنبه، اول اردیبهشت‌ماه، اظهار داشت: «به تازگی راه‌های ترانزیتی و روستایی در برخی از شهرستان‌ها تا حدود ۷۰ درصد از سطح خود را از دست داده‌اند و آب وارد بسیاری از منازل شده است.»

روزنامهٔ پیام‌ما اعلام کرد که تعداد استان‌های سیل‌زده در ایران به هشت استان افزایش یافته است.

به گزارش این روزنامه از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، علاوه بر استان سیستان و بلوچستان، استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد نیز از سیل و آبگرفتگی رنج می‌برند.

غرق‌شدن یک کودک ۱۰ ساله

در تاریخ ۳۰ فروردین، خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که با غرق‌شدن یک کودک ۱۰ ساله، تعداد کشته‌شدگان سیل در استان هرمزگان به چهار نفر افزایش یافته است.

با این وجود، عدم امدادرسانی به مناطق سیل‌زده از سوی نهادهای مسئول انتقادات فراوانی را به همراه داشته است.

مجیب حسنی، فرماندار شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد که سیل‌بند حفاظتی ۱۰ روستا در این شهرستان تخریب شده است و با تشدید بارش‌ها، وضعیت این مناطق بحرانی خواهد شد. او در گفتگو با وب‌سایت سازمان هلال احمر اظهار کرد: “پس از گذشت چند روز، هنوز ماشین‌آلات راهسازی برای بازگشایی راه‌های نیکشهر در دسترس نیستند.”