محمدجواد ظریف
سعید خطیب‌زاده خبر ممنوع الخروج شدن همسر محمدجواد ظریف را تکذیب کرد

سعید خطیب‌زاده خبر ممنوع الخروج شدن همسر محمدجواد ظریف را تکذیب کرد،روز دوشنبه ، ۲۷ اردیبهشت ، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگاران ، ادعای برخی کانال های خبری مبنی بر ممنوع الخروج شدن همسر محمدجواد ظریف از ایران را رد کرد و درباره مذاکرات وین گفت: موضوعی به نام توافق اولیه وجود ندارد.

ممنوع الخروج شدن همسر محمدجواد ظریف

روز دوشنبه ، ۲۷ اردیبهشت ، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگاران ، ادعای برخی کانال های خبری مبنی بر ممنوع الخروج شدن همسر محمدجواد ظریف از ایران را رد کرد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پی انتشار خبری از تلگرام سحام نیوز مبنی بر اینکه ممنوع‌ازخروج شدن مریم ایمانیه، همسر محمدجواد ظریف، با تکذیب این خبر گفت: همسر آقای ظریف ایشان را در سفر به سوریه و ادامه سفر ایشان همراهی کرده‌اند.

و محمد جواد ظریف چهارشنبه گذشته در راس یک هیئت دیپلماتیک در یک سفر روزه وارد دمشق شد و قرار بود در پایان سفر با سران گروههای فلسطینی دیدار کند.

شایعه ممنوع‌الخروج شدن همسر آقای ظریف مدتی پس از آن انتشار ضبط صوتی مصاحبه ظریف و اظهارات او درباره نقش گسترده قاسم سلیمانی و دخالت مستقیم وی در مسائل مربوط به روابط با دیگر کشورها و فعالیت های آنها جنجال‌آفرین شد.

سعید خطیب‌زادهدرباره مذاکرات وین: موضوعی به نام توافق اولیه وجود ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به گزارش های “احتمال توافق مقدماتی” بین ایران و گروه ۱ + ۴ در وین با رد “موضوع به نام توافق اولیه”، تأکید کرد که “هیچ توافقی حاصل نخواهد شد مگر اینکه همه چیز توافق شود.”

به گفته آقای خطیب زاده ، در مذاکرات در حال انجام در وین برای احیای برجام، “هر سه کارگروه کار خود را انجام می دهند ، در حالی که رئیس هیئت ایرانی با روسای هیئت های دیگر در وین رایزنی کرده است و این جلسات ادامه دارد. “