سامان یاسین، رَپِر زندانی، دوباره به بیمارستان روانی امین‌آباد منتقل شد
سامان یاسین، رَپِر زندانی، دوباره به بیمارستان روانی امین‌آباد منتقل شد

سامان یاسین، رَپِر زندانی، دوباره به بیمارستان روانی امین‌آباد منتقل شد؛ شبکه حقوق بشر کردستان در گزارشی اعلام کرده است که سامان یاسین، رپر معترض زندانی، در تاریخ ۱۶ اسفندماه به بیمارستان روان‌پزشکی امین‌آباد در شهر ری منتقل شده است.

سامان یاسین، رَپِر زندانی، دوباره به بیمارستان روانی امین‌آباد منتقل شد

او که با نام هنری سامان صیدی شناخته می‌شود، در روز سه‌شنبه همان هفته از زندان قزل‌حصار کرج به این بیمارستان منتقل شده بود.

این انتقال، یک هفته پس از درخواست او در یک نامه به رئیس قوه قضاییه ایران برای تعیین حکم قضایی خود رخ داد. در این نامه، او با اشاره به مشکلات جسمی و روحی که در زندان تجربه کرده بود، اعلام کرده بود که ترجیح می‌دهد در این شرایط به اعدام محکوم نشود.

این انتقال و اقدامات اخیر سامان یاسین، نشان‌دهنده نگرانی‌ها و مسائل جدی مربوط به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران است که به شدت مورد توجه بین‌المللی قرار دارد.

این خواننده معترض که بیش از یک سال و نیم در حبس بوده است، در نامه‌ای که ارسال کرده بود، اظهار کرده بود که بدون هیچ مدرک و مستندی بلاتکلیف در زندان محبوس است و در این مدت بارها قرار دادگاه برای او تعیین شده است، اما هنوز برگزار نشده است.

اعتراضات سراسری در ایران

سامان صیدی اوایل مهرماه سال ۱۴۰۱ در زمان اعتراضات سراسری در ایران دستگیر شد و به محاربه متهم شد. ابتدا حکم اعدام برای او صادر شد، اما دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد و از آن زمان تاکنون مشخص نیست که حکم نهایی دادگاه چیست.

آقای صیدی قبلاً نیز به بیمارستان روان‌پزشکی امین‌آباد منتقل شده بودند. در آن زمان، او اعلام کرده بود که پس از تزریق یک داروی ناشناخته در این مرکز، وضعیت جسمی و روانی او ناپایدار شده بود.