رییس‌ کل بانک مرکزی ایران: به زودی یک بانک ایرانی در سوریه راه‌اندازی می‌شود
رییس‌ کل بانک مرکزی ایران: به زودی یک بانک ایرانی در سوریه راه‌اندازی می‌شود

محمدرضا فرزین، رییس‌کل بانک مرکزی ایران، اعلام کرد که یک بانک ایرانی در سوریه به زودی راه‌اندازی خواهد شد. او اظهار کرد که این اقدام منجر به رشد همکاری‌های تجاری دو کشور خواهد شد و اعلام کرد که دلار به زودی از مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و سوریه حذف خواهد شد.

رییس‌ کل بانک مرکزی ایران: یک بانک ایرانی در سوریه راه‌اندازی می‌شود

در دیدار با نخست وزیر سوریه، محمدرضا فرزین، رییس‌کل بانک مرکزی ایران، اعلام کرد که یک بانک ایرانی به زودی در سوریه تأسیس خواهد شد، که این اقدام به تسریع در رشد همکاری‌های تجاری بین دو کشور کمک خواهد کرد. وی اظهار کرد: «در آینده نزدیک، مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و سوریه بدون استفاده از دلار انجام خواهد شد.»

رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه دیدار با محمد هزیم

به گزارش ایلنا، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه دیدار با محمد هزیم، رئیس بانک مرکزی سوریه، اعلام کرد که افزایش مناسبات بانکی، تجاری، و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دستور کار جدی تهران و دمشق قرار دارد.

وی به توسعه بانکداری الکترونیک و شبکه کارتی در ایران اشاره کرد و آمادگی بانک مرکزی برای همکاری در این زمینه با سوریه را بیان کرد. فرزین اظهار داشت: «یکی از راهبردهای مهم ایران در توسعه همکاری‌های تجاری با کشورهای همسایه، جایگزینی ارزهای ملی در مناسبات پولی و افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی است.»