رویداد تیراندازی نزدیک به مجلس با استفاده از سلاح شکاری ساچمه‌زن
رویداد تیراندازی نزدیک به مجلس با استفاده از سلاح شکاری ساچمه‌زن

براساس گزارش‌های خبرگزاری‌های ایران، در روز سه‌شنبه، ۳۰ آبان، حادثه‌ای در اطراف مجلس شورای اتفاق افتاده که شامل تیراندازی بوده است. به گزارش پلیس تهران، این حادثه در نزدیکی یک بیمارستان در فاصله‌ای از ساختمان مجلس رخ داده و با بازداشت فرد مسلح بدون وقوع تلفات به پایان رسیده است.

رویداد تیراندازی نزدیک به مجلس با استفاده از سلاح شکاری ساچمه‌زن

بر اساس اعلام نیروی انتظامی تهران، فرد مورد نظر در محدوده بیمارستان شفا یحیائیان، که به ساختمان مجلس نزدیک است، با استفاده از «سلاح شکاری ساچمه‌زن» تیراندازی انجام داده بود. نیروهای امنیتی موفق به بازداشت این فرد شدند. در اطلاعیه منتشر شده توسط نیروی انتظامی تهران آمده است که عامل تیراندازی با خلع سلاح مواجه و بازداشت شده است، و همچنین تأکید شده است که به هیچ یک از شهروندان آسیبی وارد نشده است.

در روز سه‌شنبه، مجلس شورای اسلامی جلسه علنی داشته و قرار بود لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی و تصویب کند. با این حال، تیراندازی در نزدیکی مجلس رخ داده که تاکنون اطلاعاتی درباره علت این حادثه و انگیزه فرد مسلح منتشر نشده است.

انتخابات مجلس

واقعه‌ی این تیراندازی در زمانی اتفاق افتاده که در کمتر از چهار ماه، انتخابات مجلس برگزار خواهد شد. این انتخابات با رد صلاحیت‌های گسترده منتقدین دولت همراه بوده و هیات‌های اجرایی انتخابات به دلیل انتقادات به دخالت دولت در فرآیند انتخابات مورد بحران قرار گرفته‌اند.