رضا پهلوی
رضا پهلوی: نیک‌نفس جان خود را برای رهایی ایران داد

رضا پهلوی: نیک‌نفس جان خود را برای رهایی ایران داد، روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ، شاهزاده رضا پهلوی پیامی درباره ساسان نیک نفس ، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ منتشر کرد که در روزهای اخیر به دلیل وخامت سلامتی خود درگذشت.

رضا پهلوی:نام و یاد ساسان نیک‌نفس باید الهام‌بخش رهایی ایران از بند ضحاک زمان باشد

شاهزاده رضا پهلوی پیامی درباره ساسان نیک نفس ، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ منتشر کرد که در روزهای اخیر به دلیل وخامت سلامتی خود درگذشت.

آخرین ولیعهد ایران در این نامه نوشت: “‏سوگوار ساسان نیک‌نفس هستیم ، اما نام و یاد او باید الهام‌بخش ما در راه و هدفی باشد که او جانش را برایش داد: آزادی ایران و جوانان شجاع ما از بند ضحاک زمان “

ساسان نیک نفس که دارای مشکلات جسمی مختلفی از جمله بیماری کبد ، دیابت و روانپزشکی اعصاب بود ، قاضی ابوالقاسم صلواتی وی را به پنج سال حبس محکوم کرده بود و گزارش های متعددی مبنی بر وضعیت نامناسب جسمی و روحی وی برای ادامه حبس وجود داشت.

 رضا پهلوی: نیک‌نفس جان خود را برای رهایی ایران داد

دو روز پیش ، دو سازمان حقوق بشری دو بیانیه جداگانه صادر كردند كه در آن آنها “پافشاری غیرقانونی مسئولین قضایی و عدم رسیدگی به پرونده پزشکی” را عامل مرگ این زندانی دانستند و رئیس دادگستری ابراهیم رئیسی را مقصر دانستند.

ساسان نیکنفس توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام توطئه و تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به هشت سال زندان محکوم شد و طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی این حکم به مدت پنج سال اعتبار دارد.