رئیس جمهور سابق به تقلب در واکسیناسیون کووید ۱۹ متهم شد
رئیس جمهور سابق به تقلب در واکسیناسیون کووید ۱۹ متهم شد

رئیس جمهور سابق به تقلب در واکسیناسیون کووید ۱۹ متهم شد؛ به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق گزارش تحقیقات پلیس فدرال برزیل و نظر دو منبع آگاه از جزئیات این تحقیقات، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل، به طور رسمی توسط پلیس به جرم تقلب در مدرک واکسیناسیون کووید ۱۹ متهم شده است.

رئیس جمهور سابق برزیل به تقلب در واکسیناسیون کووید ۱۹ متهم شد

این گزارش در روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند منتشر شده است و نشان می‌دهد که اتهامات مطرح شده توسط پلیس، اساسی برای اقدامات قانونی علیه آقای بولسونارو خواهد بود.

به گزارش اداره بازرسی کل برزیل، مدتی پیش در پایان تحقیقات خود اعلام شد که سوابق واکسیناسیون رئیس‌جمهور سابق، به نظر می‌رسد نشان می‌دهد که او در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ در شهر سائوپائولو واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده است، در حالی که این موضوع به نظر می‌رسد با حضور وی در آن شهر در آن زمان در تناقض است.

هیچ نگرانی ندارم. همه دنیا می‌دانند که من واکسین نگرفتم

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که پلیس فدرال در گزارش خود رسما اقدامات غیرقانونی شامل درج اطلاعات جعلی در سیستم بهداشت عمومی و تشکیل دادن یک سازمان تبهکار را به عهده گرفته و آقای بولسونارو را متهم می‌داند.

رئیس جمهور سابق برزیل به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که واکسین نگرفته است و هیچ خلافی مرتکب نشده است. او بیان کرد: «این یک تحقیقات گزینشی است. هیچ نگرانی ندارم. همه دنیا می‌دانند که من واکسین نگرفتم.»

بولسونارو در دوران ریاست جمهوری بارها واکسیناسیون و رعایت فاصله‌گذاری در مکان‌های عمومی را بی‌اهمیت خوانده بود.