درگیری مسلحانه میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان
درگیری مسلحانه میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان

درگیری مسلحانه میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان؛ گزارش‌ها نشان می‌دهند که در منطقه مرزی ولایت نیمروز در افغانستان، مرزبانان ایرانی و نیروهای طالبان از صبح روز شنبه، ششم خردادماه، درگیری مسلحانه داشته‌اند.

درگیری مسلحانه میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان

روزنامه “۸ صبح” افغانستان، به نقل از مقام‌های محلی، این درگیری را در ولسوالی کنگ ولایت نیمروز به گونه‌ای توصیف کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری فارس این درگیری در اطراف پاسگاه ساسولی رخ داده و همچنان ادامه دارد.

https://t.me/SEPAHCYBERY/67049

از آنجا که هیچ مقام رسمی ایرانی هنوز این رویداد را تایید نکرده است، باید توجه داشت که اطلاعات بیشتر و تأیید رسمی هنوز در دسترس نیستند. با این حال، وجود ویدئوها و اطلاعات منتشرشده در حساب‌های مرتبط با سپاه پاسداران در شبکه‌های اجتماعی، به معنای وقوع درگیری مسلحانه بین نیروهای مرزبانی ایران و نیروهای طالبان در ولایت نیمروز اشاره می‌کند.

با توجه به اطلاعاتی که ارائه کردید، به نظر می‌رسد که حساب کاربری مرتبط با سپاه پاسداران در شبکه‌های اجتماعی، ویدئویی از تنش مرزبانان با نیروهای طالبان در منطقه مرزی منتشر کرده است.

اطلاعاتی که درباره حساب کاربری “حال‌وش” در توییتر ارائه کردید، نشان می‌دهد که این حساب کاربری اخبار مرتبط با منطقه سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد و در روز شنبه از تداوم آتش سنگین بین دو طرف خبر داده و ویدئوهایی از این رویداد منتشر کرده است.

https://twitter.com/haalvsh/status/1662396064115089409?s=20

بحران ایران و طالبان

خبر درگیری میان نیروهای دو طرف و تنش‌های لفظی بین مقامات ایران و طالبان به روزنامه رسیده است. در سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به سیستان و بلوچستان، به طالبان «هشدار جدی» داده شده است تا حقابه ایران را از هیرمند تأمین کنند.