خوزستان تشنه

کانون نویسندگان ایران و خانه موسیقی ایران ضمن حمایت از مردم خوزستان در تظاهرات خود، اعلام کردند که خوزستان تشنه مستحق این وضعیت نیست.

کانون نویسندگان ایران با صدور بیانیه ای حمایت خود را از اعتراضات مردم خوزستان و اهواز اعلام کرد و برخورد رفتار خشونت آمیز با آنها را محکوم کرد.

این کانون در بیانیه خود گفت: «هیچ‌‌ کس حق ندارد پاسخ آنها را با گلوله و گاز اشک آور بدهد، یا برای سهولت سرکوب آنان، اعتراضهای بر‌حق و مسالمت‌آمیزشان را  بازی کردن در زمین دشمن بنامد».

بیانیه ای نویسندگان اضافه کرد: «وضعیت امروز خوزستان نتیجه سیاست‌ های غارتگرانه و مردم‌ستیزانه‌ ای است که در سه چهار دهه‌ گذشته به اجرا در‌ آمده است».

نهاد صنفی نویسندگان همچنین از سانسور در مطبوعات و رسانه های ایران انتقاد کرد و نوشت: «با وجود مشکلات فراوان، از این نابسامانی‌ها و فریادهای اعتراض‌ در آن‌ها نشانی نیست».

به نوبه خود، خانه موسیقی ایران حمایت خود را از مردم خوزستان در اعتراضات خود اعلام كرد و خواستار برآورده شدن مطالبات آنان شد و همچنین برخورد رفتار خشونت آمیز با آنها را محکوم کرد.

خانه موسیقی امروز، پنجشنبه ۳۱ تیر، در بیانیه ای گفت: «خوزستان تشنه مستحق این وضعیت نیست. خوزستان پاره تن ایران است و ایران تشنه و خسته از ظلم و بی‌عدالتی در جهان امروز بیش از هر چیزی نیاز به اتحاد و همدلی دارد».