خودکشی جوان پرستار در بخش مسمومیت بیمارستان کرمانشاه
خودکشی جوان پرستار در بخش مسمومیت بیمارستان کرمانشاه

خودکشی جوان پرستار در بخش مسمومیت بیمارستان کرمانشاه؛ خودکشی جوان پرستار در بخش مسمومیت بیمارستان کرمانشاه؛ خبرگزاری ایلنا در روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک پرستار ۳۲ ساله به نام “ساسان” در بیمارستان امام خمینی کرمانشاه خودکشی کرده است.

خودکشی جوان پرستار در بخش مسمومیت بیمارستان کرمانشاه

به گزارش ایلنا، این پرستار در بخش مسمومیت کار می‌کرد، که به طور مستقیم با موضوع “خودکشی” در ارتباط است. او در همان بیمارستان و در یکی از تخت‌های همان بخش از دنیا رفته است.

دوستان و همکاران او اظهار کرده‌اند که “ساسان به دلیل عدم تمدید قرارداد و فشارهای روحی، تصمیم به پایان دادن به زندگی خود گرفته است.”

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، خبر خودکشی این جوان را تأیید کرد و اظهار کرد: “ایشان یک پرستار طرحی بود و در طول دوره‌ی کرونا و تا همین اواخر هم مدت طرحش تمدید شده بود. اما چند ماه پیش، قرارداد این پرستار دیگر تمدید نشد و او بعد از آن مدتی بیکار ماند و بعد از آن، متأسفانه به زندگی خود پایان داد.”

آمار تمایل به خودکشی در روزهای کرونا

وی در ادامه به آمار تمایل به خودکشی در روزهای کرونا اشاره کرد و گفت: “بر اساس برخی پژوهش‌ها، آمار تمایل به خودکشی در ایام کرونا افزایش یافته است. به‌عنوان مثال، یک پژوهش در ملایر نشان داد که بیش از ۲۷ درصد از پرستاران افکارِ خودکشی و بیش از ۹ درصد از آنها آمادگی برای خودکشی را داشتند.”

او همچنین اشاره کرد که مشکلات پرستاران به شدت افزایش یافته است و عرصه بر پرستاران تنگ است. شریفی مقدم نیز به وضعیت ناراحت‌کننده پرستاران اشاره کرده و تأکید کرد که همهٔ مسئولان در ایجاد فضای مناسب و حمایت از پرستاران مسئولیت دارند.