حکم بیش از ۳۵۰ میلیون دلار برای دونالد ترامپ در پرونده کلاهبرداری
حکم بیش از ۳۵۰ میلیون دلار برای دونالد ترامپ در پرونده کلاهبرداری

حکم بیش از ۳۵۰ میلیون دلار برای دونالد ترامپ در پرونده کلاهبرداری؛ یک دادگاه در شهر نیویورک، پس از بررسی شکایت دادستانی علیه دونالد ترامپ به اتهام “کلاهبرداری” به دلیل “اغراق در اعلام دارایی”، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به پرداخت جریمه‌ای بالغ بر ۳۵۴ میلیون دلار محکوم کرد.

حکم بیش از ۳۵۰ میلیون دلار برای دونالد ترامپ در پرونده کلاهبرداری

دادستانی نیویورک در این پرونده جنایی مدنی، ادعا کرده بود که رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به اغراق در ارزش ملک‌های خود با هدف دریافت وام‌های بانکی و خدمات بیمه ترجیحی پرداخته و بهای واقعی این دارایی‌ها را جعل کرده است.دادستانی نیویورک از دادگاه خواسته بود که آقای ترامپ را به پرداخت جریمه‌ای بالغ بر ۳۷۰ میلیون دلار محکوم کند. اما قاضی دادگاه در روز جمعه ۲۷ بهمن حکم خود را اعلام کرد و علاوه بر جریمه ۳۵۴.۹ میلیون دلاری، دونالد ترامپ به مدت سه سال از مدیریت کسب و کار در ایالت نیویورک محروم شد.

این پرونده به امپراتوری مستغلات آقای ترامپ ضربه‌ای شدید وارد کند

دادستان کل نیویورک، لتیتیا جیمز، در اعلام جرم، آقای ترامپ و بنگاه تجاری خانوادگی او را متهم کرد که طی بیش از یک دهه، ارزش دارایی و مستغلات خود را سالانه ۳.۶ میلیارد دلار بیشتر از رقم واقعی آن جلوه داده‌اند.

آقای ترامپ این اتهام را تحت عنوان “انتقام‌گیری” توسط دادستان کل نیویورک، که یک مقام منتخب از حزب دمکرات است، رد کرد و در جلسات دادگاه هیچیک از موارد اعلام جرم را نپذیرفت.

حکم آرتور انگورون، قاضی این پرونده، می‌تواند به امپراتوری مستغلات آقای ترامپ ضربه‌ای شدید وارد کند.