حکم اعدام برای ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی کُرد اهل سنت!
حکم اعدام برای ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی کُرد اهل سنت!

حکم اعدام برای ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی کُرد اهل سنت؛ شعبهٔ سوم دادگاه انقلاب ارومیه، ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی کُرد اهل سنت را به اعدام محکوم کرده است.

حکم اعدام برای ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی کُرد اهل سنت!

به گزارش رادیوفردا، شعبهٔ سوم دادگاه انقلاب ارومیه، ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی کُرد اهل سنت را به اعدام محکوم کرده است.

منابع آگاه روز شنبه،‌ ۲۱ بهمن‌ماه، اعلام کردند که این حکم به اتهام “افساد فی‌الارض” صادر شده است. این روحانی ۴۵ سالهٔ اهل بوکان، همچنین به اتهام “لطمه وارد کردن به تمامیت یا استقلال کشور” به ۱۵ سال و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گفتهٔ این منابع، آخرین جلسهٔ دادگاه آقای خضرنژاد آبان امسال به صورت “ویدئو کنفرانس” و “بدون حضور وکیل” برگزار شد.

ماموستا محمد خضرنژاد در تاریخ ۲۸ آبان‌ماه سال گذشته پس از سخنرانی در مراسم یادبود اسعد رحیمی، که یکی از کشته‌شدگان اعتراضات “زن،‌ زندگی، آزادی” در شهر بوکان بود، بازداشت شد.

صدور اعدام معترضان

ماموستایان، استادان، مدرسان و امامان جمعه در سنندج و دهگلان، استان کردستان، دو روز پس از این حادثه خواستار آزادی بدون قید و شرط همه زندانیان اعتراضات، از جمله ماموستا محمد خضرنژاد، شدند و به حکومت نسبت به صدور اعدام معترضان هشدار دادند. با شروع اعتراضات “زن، زندگی، آزادی”، فشار بر روحانیان اهل سنت افزایش یافت و آن‌ها با تهدید، بازداشت و صدور و اجرای احکام امنیتی مواجه شدند.