حمله حوثی‌ها به یک کشتی عازم ایران
حمله حوثی‌ها به یک کشتی عازم ایران

حمله حوثی‌ها به یک کشتی عازم ایران؛ ارتش آمریکا جزییات بیشتری درباره حمله‌ای که یک روز پیش حوثی‌ها به یک کشتی باری عازم ایران انجام داده بودند، منتشر کرد.

حمله حوثی‌ها به یک کشتی عازم ایران

روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن، ارتش آمریکا جزییات بیشتری درباره حمله‌ای که یک روز پیش حوثی‌ها به یک کشتی باری عازم ایران انجام داده بودند، منتشر کرد. هم‌زمان، رویترز از یک مقام امنیتی نقل قول کرد که حمله احتمالاً “از پیش طراحی شده بوده است”.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد که بین ساعت ۳:۳۰ تا ۳:۴۵ بامداد دوشنبه، دو موشک از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها به سوی کشتی فله‌بر “ام‌وی استار آیریس” که در حال عبور از تنگه باب‌المندب بود، شلیک شد.

به گفته سنتکام، این کشتی متعلق به یونان بود و دارای پرچم جزایر مارشال بود. این کشتی محموله ذرت را از برزیل به مقصد بندر خمینی در ایران حمل می‌کرد.

سنتکام افزوده است که حمله حوثی‌ها باعث “آسیب جزیی” به این کشتی شد، اما به خدمه آسیبی نرسید و این شناور قادر به ادامه مسیر گزارش شد.

عبور به سمت بندر خمینی ایران

پیشتر یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها، در پیامی تلویزیونی مدعی شده بود که این کشتی آمریکایی است. با این حال، منابع متعدد دریایی روز دوشنبه اعلام کردند که این کشتی متعلق به یونان بوده و دارای پرچم جزایر مارشال بوده است و در حال عبور به سمت بندر خمینی ایران بوده است.