حمله جیش‌العدل در چابهار و راسک؛ نماینده مجلس ایران خواستار پاسخگویی مسئولان
حمله جیش‌العدل در چابهار و راسک؛ نماینده مجلس ایران خواستار پاسخگویی مسئولان

حمله جیش‌العدل در چابهار و راسک؛ نماینده مجلس ایران خواستار پاسخگویی مسئولان؛ با همزمانی اعلام بازداشت چند نفر دیگر به اتهام داشتن ارتباط با حملات گروه “جیش‌العدل” در چابهار و راسک که روز پنج‌شنبه روی داد، یک نماینده مجلس خواستار پاسخگویی مسئولان درباره این حملات شد.

حمله جیش‌العدل در چابهار و راسک؛ نماینده مجلس ایران خواستار پاسخگویی مسئولان

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، روز جمعه، ۱۷ فروردین، اعلام کرد که چند نفر به دلیل “پشتیبانی” از حملات در چابهار و راسک بازداشت شده‌اند و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است.

در روز پنج‌شنبه، ۱۶ فروردین، در استان سیستان و بلوچستان، درگیری‌های مسلحانه‌ای بین نیروهای انتظامی و نظامی ایران و اعضای گروه جیش‌العدل اتفاق افتاد که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۱ نفر از نیروهای حکومتی و حداقل ۱۸ نفر از افراد این گروه شد. این درگیری‌ها در دو شهر چابهار و راسک رخ داده است.

به همراه اعلام این درگیری‌ها، احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، اعلام کرد که تعدادی از افراد به اتهام پشتیبانی از این حملات دستگیر شده‌اند و پرونده‌های قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است، اما جزئیات بیشتر درباره تعداد بازداشت‌شدگان و هویت آن‌ها اعلام نشده است.

آمار کشته‌شدگان از طرف مقابل بسیار بیشتر از آمار رسمی

گروه جیش‌العدل ادعا کرده است که آمار کشته‌شدگان از طرف مقابل بسیار بیشتر از آمار رسمی است که مقامات ایران اعلام کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، این گروه به‌طور همزمان به پنج نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی در دو شهر چابهار و راسک حمله کرده‌اند.