حمله اسرائیل به فرودگاه حلب: آسیب‌های بزرگ در باند پرواز
حمله اسرائیل به فرودگاه حلب: آسیب‌های بزرگ در باند پرواز

حمله اسرائیل به فرودگاه حلب؛ حمله به فرودگاه حلب توسط اسرائيل انجام شده است.

حمله اسرائیل به فرودگاه حلب: آسیب‌های بزرگ در باند پرواز

در بخش عربی شبکه العربیه، در شبکه‌بامداد چهارشنبه دوم فروردین ماه، انفجارهای پی در پی در مناطق شمال غرب سوریه از جمله حلب و لاذقیه گزارش شد. شبکه العربیه، به نقل از گزارش‌های اولیه، اعلام کرد که حمله به فرودگاه حلب توسط اسرائیل انجام شده است.

طبق این گزارش، جنگنده‌های اسرائیلی، با چهار موشک از سمت غرب فرودگاه بین‌المللی حلب، به این فرودگاه حمله کرده و آن را هدف قرار داده‌اند. شاهدان عینی نیز گفته‌اند، ستون‌هایی از دود را که از فرودگاه بلند شده بود، مشاهده کرده‌اند.

تلویزیون سوریه نیز گزارش داد که صدای انفجار در حلب و اطراف آن شنیده شده است. تا این لحظه، گزارشی از تلفات احتمالی حمله اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی حلب منتشر نشده است.

حفره‌های بزرگی در باند پرواز این فرودگاه

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تحلیل تصاویر ماهواره‌ای پس از حمله اسرائيل به فرودگاه بین‌المللی حلب نشان می‌دهد که حفره‌های بزرگی در باند پرواز این فرودگاه ایجاد شده است.

به نظر می‌رسد که سه نقطه از این فرودگاه که در حمله اسرائيل در ماه سپتامبر آسیب دیده بودند، در حمله اخیر نیز هدف قرار گرفته‌اند. یک قسمت دیگر از باند فرودگاه حلب نیز در حمله هوایی ماه اوت آسیب دیده بود ولی تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهند که در حمله روزهای اخیر به این قسمت آسیبی وارد نشده است.