حضور گسترده مردم بر مزار مهسا امینی
حضور گسترده مردم بر مزار مهسا امینی

حضور گسترده مردم بر مزار مهسا امینی؛ مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ۲۵ شهریور ماه پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد کشته شد.

حضور گسترده مردم بر مزار مهسا امینی

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ۲۵ شهریور ماه پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد کشته شد. رویدادی که به یکی از گسترده ترین اعتراضات مردم ایران علیه نظام حاکم با شعار زن زندگی آزادی بدل شد.

شعارهای ضد حکومتی و گلباران مزار معترضان کشته‌شده

در روز و عصر بیست و پنجم اسفند ماه، مردم در ده‌ها شهر و روستای ایران به مناسبت آخرین پنج‌شنبه سال، به مزار معترضانی که در جریان اعتراضات سراسری در گذشته کشته شده بودند، حضور گسترده داشتند.

مردم با وجود فضای به شدت امنیتی و حضور گسترده نیروهای انتظامی، به گلباران مزارهای معترضان کشته شده پرداختند و در بسیاری از موارد، شعارهای علیه رژیم ایران را سر دادند.

هزاران نفر از مردم در بهشت زهرای تهران، بهشت سکینه و بهشت علی کرج، آرامستان آیچی محل مزار مهسا امینی و دیگر کشته شدگان سقز، بهشت محمدی سنندج، آرامستان زاهدان محل خاکسپاری کشته شدگان جمعه خونین این شهر، آرامستان امامزاده حیات الغیب خرم‌آباد، آرامستان بهشت رضای مشهد، مزار معترضان کشته‌شدگان در چند آرامستان ایذه، و آرامستان‌ اراک، مزار معترضان کشته شده به دست نیروهای حکومتی را گلباران کردند.

علاوه بر این، آرامستان‌های تبریز، جوانرود، مهاباد، اصفهان، سمیرم، دیواندره، شاهین‌شهر، کرمانشاه، رشت، انزلی، اهواز، فومن، لاهیجان، شیراز، اشتهارد، جونقان، کامیاران، بوکان، دیواندره، آمل، نوشهر، گرکان و بسیاری از شهرهای دیگر ایران نیز شاهد حضور گسترده مردم و خانواده‌ها در مزار معترضان کشته شده در جریان اعتراضات سراسری شش ماه گذشته در ایران بودند.

حضور خانواده محمد‌مهدی کرمی بر مزار تعدادی از کشته‌شدگان

 

مردم فولادشهر و خانواده مهسا موگویی

سپهر اعظمی

مردم سنندج در آخرین پنجشنبه سال بر مزار کشته‌شدگان

 

 

مزار مهرشاد شهیدی