حمید سلیمان زاده

“حمید سلیمان زاده” مدرس و منتقد بین المللی سینمای ایران به همراه سه فیلم ایرانی به جشنواره خارجی دعوت شد.

“سلیمان زاده” ، مدرس بین المللی و منتقد سینما ، به دعوت رسمی هانو راج ، دبیر جشنواره بین المللی فیلم جیپور ، به عنوان داور بخش اصلی سیزدهمین جشنواره فیلم جیپور در هند انتخاب شده است.

به گفته منابع ، حمید سلیمان زاده ، مدرس و منتقد بین المللی سینمای ایران به عنوان داور بخش اصلی سیزدهمین جشنواره جیپور در هند انتخاب شد.

همچنین در این دوره از جشنواره جیپور در هند ، ١٨۴۸ فیلم شامل فیلم های بلند ، فیلم های داستانی کوتاه ، فیلم های مستند کوتاه ، موزیک ویدیوها ، کارتون ها ، مجموعه های وب ، فیلم های همراه و فیلم های دانشجویی از ۸۰ کشور به دبیرخانه ارسال شد.

۱۶۱ اثر منتخب از ۳۸ کشور جهان توسط هیئت داوران مورد قضاوت قرار می گیرد.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم جیپور ، از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ ، برابر با ۲۶ تا ۳۰ دی ۱۳۹۹ در جیپور ، معروف به شهر صورتی هند ، در هند برگزار می شود.

 

سه فیلم های ايراني سیزدهمین جشنواره جیپور در هند مشاركت كرد

“قطار شب” ساخته حمیدرضا قطبی و فیلم های “ملاقات با خور” به کارگردانی محمدصدیق دگهی نیز به نمایندگی از ایران در فیلم های سینمایی هستند.

 

در ادامه حضور بین المللی سینمای ایران ، اما یک فیلم کوتاه به کارگردانی فاطما محمدی در قسمت اصلی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم در بخارست ، رومانی نمایش داده می شود.

در این فیلم قاسم علی زاده ، نبی موسوی ، اکبر زاده ، جواد برهانی ، داریا تاجیک ، قاسم کریمی و محمدرضا رجب زاده حضور داشتند.

بیست و چهارمین دوره این جشنواره از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۲۶ تا ۳۰ دی ۱۳۹۹ در بخارست ، رومانی برگزار می شود.

هدف اصلی این جشنواره پیوند دادن آثار تولید شده توسط “مدرسه فیلم” با همکاری دانشگاه ملی موسیقی بخارست است.

این جشنواره به دنبال نمایش آثاری است که در آن کارگردان و تیم آهنگساز برای ایجاد یک محصول برجسته با هم کار کرده اند و فیلم نمایانگر موسیقی اصیل و ناب است.