حسن فیروزی براثر شکنجه‌ به کما رفته است!
حسن فیروزی براثر شکنجه‌ به کما رفته است!

گزارش های منابع و فعالان حقوق بشر حاکی از آن است که حسن فیروزی، تظاهرکننده بازداشت شده در شهر ری به دلیل اعمال شکنجه شدید در کما به سر می برد.

حسن فیروزی براثر شکنجه‌ به کما رفته است!

همزمان وکیل یکی از بازداشت شدگان خرم آباد به نام محمد اختیاریان اعلام کرد که موکلش به دلیل جراحات وارده در حین دستگیری در کما به سر می برد.

منابع و فعالان حقوق بشر گزارش دادند که حسن فیروزی، یکی از تظاهرکنندگان دستگیر شده در شهر ری، از روز جمعه به دلیل عوارض شدید شکنجه، خونریزی و عدم دسترسی به درمان، در کما به سر می برد.

حسن فیروزی ۳۴ ساله اهل منطقه ری تهران پس از بازداشت در جریان اعتراضات به گفته نهادهای حقوق بشری به شدت شکنجه شد و دادگاه انقلاب او را به اعدام محکوم کرد.

تنها آرزوی حسن فیروزی دیدن دخترش است که هجده روز پس از تولدش دستگیر شد

پیشتر، روز دوشنبه ۱۹ دی، سازمان حقوق بشر ایران، یک سازمان غیرسیاسی افشاگر نقض حقوق بشر در ایران، مستقر در فرانسه، اعلام کرد که حسن فیروزى گفته بود «تنها آرزویش» دیدن دخترش قبل از اجرای حکم اعدام است.

https://twitter.com/AlinejadMasih/status/1612166532909465606?s=20&t=Qv7xX6ypOGaBBd6tqMbukQ

و در این گزارش منتشر شده از سوی این نهاد حقوق بشری تایید شده است که حسن فیروزی بر اثر شکنجه و تعرض با صندلی به بازجویان دچار خونریزی شدید شده و در جریان از دست دادن کلیه چپ خود بدون معالجه در زندان رها شده است.

همزمان، وکیل علی امیدی ​​در صفحه اینستاگرام خود از به کما رفتن موکلش محمد اختیاریان خبر داد و نوشت: موکلم محمد اختیاریان یکی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر است که به دلیلعفونت جراحات ناشی از دستگیری در کما به‌سر می‌برد.