جنگلی که شاهد تراژدی مهاجران شد: کشف ۱۸ جسد سوخته در یونان
جنگلی که شاهد تراژدی مهاجران شد: کشف ۱۸ جسد سوخته در یونان

جنگلی که شاهد تراژدی مهاجران شد: کشف ۱۸ جسد سوخته در یونان؛ با همزمانی ادامه موج گرما در مناطق اروپایی و آتش‌سوزی‌هایی که این اوضاع فراهم کرده، روز سه‌شنبه، آتش‌نشانان در شمال شرقی کشور یونان خبر دادند که توانسته‌اند ۱۸ جسد سوخته را کشف کنند. احتمال وجود مهاجران غیرقانونی که از طریق مسیر ترکیه وارد این کشور شده بودند، به نظر می‌رسد.

جنگلی که شاهد تراژدی مهاجران شد: کشف ۱۸ جسد سوخته در یونان

بعد از اینکه ماموران موفق شدند آتش شدیدی که در جنگل‌های نزدیک شهر آلکساندروپولیس گسترش یافته بود را تا حدودی کنترل کنند، این اجساد کشف شدند. این اجساد در نزدیکی یک روستا در اطراف شهر یافت شدند.

طبق گفتهٔ سخنگوی اداره آتش‌نشانی، اطلاعاتی دربارهٔ هویت این ۱۸ فرد تاکنون منتشر نشده است و همچنین هیچ شهروند محلی نیز از گم شدن این افراد خبر نداده است. از این‌رو، فرضیه‌ای مطرح شده‌است که این اجساد ممکن است متعلق به مهاجران غیرقانونی باشند.

مهاجرت غیرقانونی

در مسیر مهاجرت غیرقانونی افراد از کشورهای خاورمیانه، به ویژه ایران و افغانستان، از طریق ترکیه، یونان به عنوان اولین کشور اروپایی که این مهاجران به سمت آن حرکت می‌کنند، انتخاب می‌شود.

از ابتدای هفته جاری تا لحظه‌ای که این متن نوشته می‌شود، ۱۳ منطقه در شهر آلکساندروپولیس و دو مرکز درمانی در همان منطقه تخلیه شده‌اند.