جمشید شارمهد به اعدام محکوم شد!
جمشید شارمهد به اعدام محکوم شد!

ِخبرگزاری رسمی قوه قضاییه ایران ، روز سه شنبه دوم اسفند، گزارش داد که جمشید شارمهد، یک زندانی دوتابعیتی در ایران، به اعدام محکوم شد.

جمشید شارمهد به اعدام محکوم شد!

جمشید شارمهد متولد ۱۳۳۴، تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان است. در سال ۱۳۹۹ ، در طی سفر به امارات در دبی ، مردان امنیتی جمهوری اسلامی ربوده و به ایران منتقل شدند.

و این خبر را در روز ۱۱ مرداد ۹۹، منتشر کرد ، مؤسسات رسمی رسانه ها و امنیت این شهروند مضاعف را به عنوان رئیس جمهور “گروه تندر” معرفی کردند (رسانه های وابسته به پادشاهی ایران در آمریکا). وی به “فساد فی‌الارض” در دادگاههای جمهوری اسلامی متهم شد.

افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی

خبرگزاری میزان روز سه شنبه دوم اسفند نوشت ، به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه در استان تهران ، که پس از اتمام پرونده و تحقیقات، دادگاه انقلابی تهرانجمشید شارمهد را به اتهام «افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی» به اعدام محکوم کرد.

در این خبر ، ادعا شده است که “طبق اسناد این پرونده ، جمشید شارمهد قصد داشت ۲۳ اقدام تروریستی را انجام دهد ، که موفق به انجام ۵ مورد از آنها شدند.”

“پس از بررسی کامل پرونده ، در دسترس بودن اسناد ، شواهد ، دفاع از متهم و وکیل وی طبق تصمیم دادگاه ، اقدامات جمشید شارمهد اقدامات جمشيد شارمهد به طور گسترده موجب اخلال شدید در نظم عمومی و از مصادیق افساد فی‌الارض بوده و بزهکاری متهم محرز و مسلم تشخیص داده» شد.