جشنواره کن

وب سایت جشنواره کن از انتصاب داوران بخش فیلم های کوتاه و بخش رقابتی سینه‌ فونداسیون مدرسه‌ ای هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن خبر داد.

این گروه برنده نخل طلا را از بین ۱۰ نامزد فیلم کوتاه و برنده سه جایزه بنیاد پستان از بین ۱۷ فیلم انتخاب شده توسط دانش آموزان مدرسه فیلم انتخاب می کنند.

هیات داوران بخش کوتاه و سینه فونداسیون شامل است: کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده مصری “سامح علاء”، کارگردان و نویسنده فرانسوی “آلیس وینوکر”، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی”نیکلاس پاریسه” ، کارگردان و نویسنده تونسی “کوثر بن هنیه”، فیلمساز و مدرس اسپانیایی “کارلوس موگوئیرو”، و کارگردان، نویسنده و بازیگر سوئدی “تووا نووتنی”.

  •  کسب نخل طلای

شایان ذکر است که کارگردان ایرانی، محمدرضا میقانی از ایران با فیلم ١٤ دقیقه‌ای «ارتودنسی» شرکت دارد که با فیلمهایی از هنگ کنگ، ایسلند، پرتغال، کوسوو، دانمارک، چین، برزیل، مقدونیه و فرانسه رقابت خواهد کرد.

این فیلم ها در تاریخ ۱۶ جولای برای رقابت برای نخل طلا به نمایش در می آیند و همچنین برنده این بخش در روز شنبه ۱۷ جولای در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر، ۱۷ فیلم برای بیست و چهارمین دوره بخش سینه فونداسیون ویژه فیلم‌های دانشجویان مدارس سینمایی انتخاب شده اند؛ و این فیلم ها شامل ۱۳ فیلم زنده و ۴ فیلم انیمیشن است.

برندگان این بخش در تاریخ ۱۵ جولای در سینما بونوئل معرفی می شوند.