​​​​​​​توماج صالحی: زندانیان سیاسی را فراموش نکنید
​​​​​​​توماج صالحی: زندانیان سیاسی را فراموش نکنید

توماج صالحی، در دیدار با پدرش از مردم خواست که او و دیگر زندانیان سیاسی را فراموش نکنند.

​​​​​​​توماج صالحی: زندانیان سیاسی را فراموش نکنید

توماج صالحی، خواننده رپ ایرانی که به دلیل همراهی با اعتراضات ایرانیان در بازداشت به سر می برد، در دیدار با پدرش از مردم خواست که او و دیگر زندانیان سیاسی را فراموش نکنند.

روز شنبه در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه توماج صالحی در جلسه ای از پدرش پرسید: آیا کسی اون بیرون از من صحبتی میکنه؟ در پی اعلام این خبر، گروه زیادی از کاربران توییتر و اینستاگرام با هشتگ #توماج_صالحی خواستار توجه ویژه به این خواننده زندانی و دیگر بازداشت شدگان اعتراضات ایران شدند.

توماج از چیزهایی انتقاد کرد که بسیاری از ایرانیان درباره آن صحبت نمی‌کنند.

یی وان ری (Ye-One Rhie)، نماینده پارلمان آلمان، که کفالت سیاسی توماج صالحی است، به این جنبش حمایتی پیوست و گفت: «توماج از چیزهایی انتقاد کرد که بسیاری از ایرانیان درباره آن صحبت نمی‌کنند. درباره خشونت، در مورد سوء استفاده، در مورد آزادی مطالبه آزادی.

خانم ری افزود: «توماج صالحی در اعتراض به کشته شدن مهسا امینی به خیابان آمد، اعتراض کرد و شعر رپ خواند،بازداشت شد و اکنون ۸۲ روز است که در سلول انفرادی به سر می برد، شکنجه می‌شود و در معرض مجازات اعدام است. “

این نماینده پارلمان آلمان همچنین گفت: رژیم ایران از مردم خود می ترسد، بنابراین چاره ای جز زندان، شکنجه، تجاوز و اعدام نمی بیند و ناتوان است که مردم همچنان به خیابان ها بیایند.