ایران درخواست سه کشور اروپایی را رد می کند و تأیید می کند: تولید فلز اورانیوم بدون وقفه ادامه خواهد یافت

ایران درخواست سه کشور اروپایی را رد می کند و تأیید می کند: تولید اورانیوم فلزی بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

سازمان انرژی اتمی ایران درخواست 3 کشور اروپایی مبنی بر توقف فوری تولید فلز اورانیوم را رد کرد و گفت که تولید این مواد مطابق با قانون مصوب پارلمان ایران است و “تولید بدون توقف ادامه خواهد یافت.”

بیانیه صادر شده توسط این سازمان تأیید کرد که حدود بیست سال مقدار کمی اورانیوم فلزی در ایران تولید شده است.

وی همچنین ادعا کرد که پس از تولید فلز اورانیوم به عنوان “محصول میانی” ، تولید سوخت پیشرفته انجام شد.

سازمان انرژی اتمی ایران تأیید کرد که اطلاعات مربوط به طراحی کارخانه فلزات اورانیوم را به موقع به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه می دهد.

پارلمان ایران طرح “اقدام استراتژیک برای لغو تحریم ها” را در تاریخ 2 دسامبر تصویب کرد و زمینه را برای دولت ایران برای شکستن برخی دیگر از تعهدات هسته ای خود فراهم کرد و اکنون ایران طبق این قانون فلز اورانیوم تولید می کند.

در همین زمینه ، فرانسه ، انگلیس و آلمان دیروز ، شنبه ، ایران را در برابر استخراج اورانیوم به عنوان سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران هشدار دادند و این اقدام را نقض توافق هسته ای توصیف کردند.

این سه کشور بیانیه مشترکی صادر کردند و گفتند: “ما به شدت از ایران می خواهیم که به این فعالیت پایان دهد.”

این سه کشور از ایران خواستند “بدون تاخیر به تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک برگردد”.

بر اساس توافق هسته ای ، ایران موظف است برای مدت 15 سال از هرگونه اقدام برای تولید فلز اورانیوم یا تحقیق و توسعه در استخراج اورانیوم خودداری کند.

در حالی که رژیم ایران طی سالهای اخیر بارها و بارها تلاش خود را برای دستیابی به سلاح هسته ای از مقامات خود انکار کرده است.