در روز سه‌شنبه، خبرگزاری هرانا اعلام کرد که جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم “برادران لیلا”، به مدت شش ماه حبس فراهم شده است.

تهیه‌کننده فیلم “برادران لیلا” نیز به شش ماه حبس و مجازات‌های افزونی محکوم گردید

جزئیات حکمی که برای او صادر شده است، شباهتی به حکمی دارد که برای سعید روستایی، کارگردان همین فیلم “برادران لیلا”، در تاریخ ۲۳ مرداد صادر و اعلام شده است.

آقای جواد نوروزبیگی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران تحت نظر قاضی ایمان افشاری، به دلیل تولید و انتشار فیلم “برادران لیلا” و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است. از این مجموع، یک بیستم آن قابل اجراست و بقیه مدت شش ماه به مدت پنج سال به صورت تعلیق درآمده است.

این تهیه‌کننده برجسته سینمای ایران، همچنین به عنوان “تعلیق مراقبتی” به مجازات‌های دیگری نیز محکوم شده است. این مجازات‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

خودداری از انجام فعالیت‌های مرتبط با جرمی که مورد اتهام قرار گرفته است، یا استفاده از وسائل مرتبط با آن در ایام تعلیق.
خودداری از برقراری ارتباط و معاشرت با اشخاصی که در حوزه فیلمسازی فعالیت دارند، در طول دوره تعلیق.
گذراندن دوره‌ای در زمینه فیلمسازی با رعایت منافع ملی و اخلاقی، در دانشکده صدا و سیمای قم به مدت ۲۴ ساعت در ایام تعلیق.

کارگردان فیلم ‘برادران لیلا’ به مدت شش ماه حبس تعزیری محکوم شد

سعید روستایی، کارگردان و نویسنده فیلم مورد تحسین به نام “برادران لیلا”، به دلیل تولید و اکران این اثر در جشنواره کن، به مدت شش ماه بازداشت تعزیری محکوم شد.

در فرمول‌بندی حکم آمده است: “در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، سعید روستائی، کارگردان فیلم ‘برادران لیلا’ به مدت ۶ ماه حبس تعزیری محکوم می‌شود، به گونه‌ای که یک بیستم این حبس می‌تواند به اجرا درآید و مابقی آن به مدت ۵ سال تعلیق شده است. اساس این حکم، تولید و اکران فیلم ‘برادران لیلا’ در جشنواره کن بود.

در پایان ماه خرداد سال گذشته، سازمان سینمایی حکم توقیف فیلم “برادران لیلا” را صادر کرد و دلیل این تصمیم را “تخلفات و سرپیچی تهیه‌کننده و کارگردان این اثر از مقررات” اعلام نمود.