تظاهرات بین‌المللی در حمایت از توماج صالحی
تظاهرات بین‌المللی در حمایت از توماج صالحی

تظاهرات بین‌المللی در حمایت از توماج صالحی؛ واکنش‌ها به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، رپر معترض، در روز شنبه هشتم اردیبهشت ادامه یافت و تجمع‌های اعتراضی در چند کشور جهان برگزار شد.

تظاهرات بین‌المللی در حمایت از توماج صالحی

از صبح روز شنبه، تجمعات اعتراضی در شهرهای استرالیا، ژنو در سوئیس، پراگ پایتخت جمهوری چک، شهرهای استکهلم و مالمو در سوئد، کپنهاگ پایتخت دانمارک و در کلن، هامبورگ، هانوفر و دوسلدورف آلمان در اعتراض به تصمیم دادگاه انقلاب اصفهان در مورد توماج صالحی برگزار شدند.

گزارش‌ها حاکی است که در کانادا، تظاهرات اعتراضی در شهرهای مونترال و ونکوور نیز برگزار شدند.

در ایالات متحده، شهروندان در شهرهای واشنگتن، نیویورک و سانفرانسیسکو با حضور در تظاهرات، اعتراض خود را به صدور حکم اعدام برای این خواننده معترض بیان کردند.

توماج صالحی

وکیل توماج صالحی، آقای امیر رئیسیان، روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از نقض حکم حبس برای توماج صالحی در دیوان عالی ایران، حکم او پس از بازگشت به دادگاه انقلاب اصفهان به جای تخفیف به اعدام تغییر یافت.

این اظهارات در سه روز گذشته موجی گسترده از اعتراضات جهانی را به دنبال داشته است، به واسطه حکم اعدام توماج صالحی توسط دادگاه انقلاب اصفهان.

امیر رئیسیان در شبکه اجتماعی ایکس به این صورت نوشت: “پس از اعلام حکم اعدام توماج صالحی، هیچ اتفاق جدیدی در پرونده رخ نداده و ما هنوز فرجام پرونده را ثبت نکرده‌ایم.