هیات رییسه مجمع سازمان نظام مهندسی
هیات رییسه مجمع سازمان نظام مهندسی

تشکیل پرونده قضایی برای زینب کاظم‌پور؛ یک روز پس از اعتراض علنی زینب کاظم پور به حجاب اجباری در مجمع نظام مهندسی تهران، خبرگزاری تسنیم از تشکیل پرونده برای این مهندس خبر داد.

تشکیل پرونده قضایی برای زینب کاظم‌پور

یک روز پس از اعتراض علنی زینب کاظم پور به حجاب اجباری در مجمع نظام مهندسی تهران، خبرگزاری تسنیم از تشکیل پرونده برای این مهندس خبر داد.

تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نوشت که این شکایت علیه خانم کاظم پور به اتهام «هتک حرمت حجاب» تشکیل و «تحقیقات» در این زمینه آغاز شده است.

مهندس زینب کاظم‌پور که به دلیل سر نکردن روسری به او اجازه کاندیداتوری در هیات رییسه مجمع سازمان نظام مهندسی استان تهران داده نشد، گفت: «‌به مجمعی که به‌خاطر سر نکردن روسری اجازه کاندیدا شدن نمی‌دهد، رسمیت نمی‌دهم.»

مهندس زینب کاظم‌پور؛ به مجمعی که به‌خاطر سر نکردن روسری اجازه کاندیدا شدن نمی‌دهد، رسمیت نمی‌دهم

زینب کاظم پور یکی از نامزدهای هیئت ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران در جلسه رای گیری این شورا در ویدئویی که روز جمعه ۲۸ بهمن ماه در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، در اعتراض به عدم اجازه برای نامزد شدنش به دلیل «بی‌حجابی»، روسری خود را پرت کرد.

وی با برداشتن حجاب اجباری روی سن اين مجمع گفت: مجمعی را که نامزدهای زن آن به دلیل بی حجابی مجاز به شرکت در انتخابات نیستند، رسمیت نمی‌دهم.