ترس از موج چهارم کرونا در ايران و روحانی: “ما تلاش می کنیم” تا دو ماه آینده واکسیناسیون را آغاز کنیم.

سعید نمکی وزیر بهداشت ایران در نامه ای به وزیر کشور خواستار جلوگیری از ورود مسافران غیر مقیم به استان های شمالی شد ، همزمان با افزایش ترس و هشدارها از موج چهارم کرونا در ایران و اعلام افزایش تعداد بیماران در استان مازندران.

نمکی امروز شنبه ، شانزدهم ژانویه نوشت: “بر اساس گزارش ها ، تعداد زیادی مسافر که از تهران و برخی دیگر از شهرها می آیند به استان های شمالی می روند.”

وی با اشاره به اینکه “در هفته های اخیر به دلیل شدت بیماری در این استانها به ویژه در استان مازندران مورد طوفان شدید قرار گرفتیم” ، و نمکی از وزیر کشور خواست اقدامات “برای جلوگیری از ورود مسافران غیر مقیم به این استانها” را انجام دهد.

در همین حال ، علی رضا معزی ، دستیار مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور حسن روحانی ، در توئیتر خود نوشت که “با توجه به برآوردهای نگران کننده ای که در ستاد ملی برای مقابله با کرونا داده شده ، خطر موج چهارم کرونا بسیار جدی است.”

امیرحسین قاضی زاده هاشمی ، معاون رئیس مجلس نیز در نامه ای به روحانی خواستار اقدامات پیشگیرانه از جمله کنترل مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به ایران با تغییرات جدید ژنتیکی شد.

بیماران در استان مازندران 2.5 برابر افزایش یافته است.

عباس موسوی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، از روند افزایش شیوع بیماری کرونا در دو ماه و نیم گذشته در این استان خبر داد که منجر به افزایش 2.5 برابری تعداد بیماران کرونا در این مدت شد.

موسوی ، امروز شنبه ، گفت: “تعداد افرادی که هم اکنون در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تشخیص نهایی کرونا بستری هستند 358 نفر است.”