تراژدی مرگ مشکوک یک نوجوان در زندان شهرضا
تراژدی مرگ مشکوک یک نوجوان در زندان شهرضا

تراژدی مرگ مشکوک یک نوجوان در زندان شهرضا؛ آرین قربانی‌شناس، جوان ۱۸ ساله،‌ پس از ورود به زندان شهرضا در استان اصفهان به شیوه‌ای مشکوک به قتل رسید.

تراژدی مرگ مشکوک یک نوجوان در زندان شهرضا

مرکز مشاوره و آموزش حقوقی ویژه کنش‌گران (دادبان) اعلام کرد که آقای قربانی‌شناس در روز ۲۹ آبان ۱۴۰۲ پس از مصرف مشروبات الکلی و وقوع یک اختلاف کوچک با دوستانش، توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

به گفته دادبان، این جوان ۱۸ ساله، یک روز پس از بازداشت، در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه حاضر شد، با وضعیت جسمانی کاملاً مناسب و بدون هیچ‌گونه اثری از مشکل جسمانی.

ماموران پس از پایان جلسه دادگاه، آرین قربانی‌شناس را به بند قرنطینه زندان شهرضا منتقل کردند.

جسم بی‌هوش آرین

دادبان افزود که در صبح اول آذر ۱۴۰۲، جسم بی‌هوش آرین به بیمارستان امیرالمومنین شهرضا منتقل شده و در بخش سی‌سی‌یو بستری شده است.

یک منبع آگاه به دادبان گفت: “علی‌رغم انتقال این جوان ۱۸ ساله در ساعت هشت‌ونیم صبح به بیمارستان، مقامات امنیتی خانواده او را ۹ ساعت بعد، یعنی ساعت پنج بعدازظهر در جریان موضوع قرار می‌دهند.

به گفته این منبع آگاه، یکی از پزشکان بیمارستان امیرالمومنین شهرضا به خانواده آرین قربانی‌شناس اطلاع داد که تمامی آزمایش‌های انجام شده بر روی او نشان‌دهنده وضعیت “سالم” بوده است، اما این پزشک از وجود ورم شدید در سمت راست سر این جوان خبر داده است.

قربانی‌شناس روز دوم آذر جان خود را از دست می‌دهد.

به گفته این منبع آگاه، پزشکی قانونی در گزارش خود علت درگذشت این جوان را “مرگ مغزی ناشی از مسمومیت الکلی” اعلام کرده است.