ترانه علیدوستی: فریاد نجات برای متهمان پرونده
ترانه علیدوستی: فریاد نجات برای متهمان پرونده "خانه‌اصفهان"

ترانه علیدوستی، از طریق یک استوری در صفحه اینستاگرام خود، از چند سازمان بین‌المللی خواست کرد که برای نجات جان متهمان پرونده “خانه‌اصفهان” اقدام کنند.

ترانه علیدوستی: فریاد نجات برای متهمان پرونده “خانه‌اصفهان”

ترانه علیدوستی، بازیگر سینما، در روز چهارشنبه، از طریق یک استوری در صفحه اینستاگرام خود، از چند سازمان بین‌المللی خواست کرد که برای نجات جان متهمان پرونده “خانه‌اصفهان” اقدام کنند.

با ارجاع به سازمان ملل، بخش حقوق بشر این سازمان و عفو بین‌الملل، خانم علیدوستی نوشت: ” کمک شما احتیاج داریم، نگذارید آن‌ها را بکشند”

خانم علیدوستی عکس دست‌نوشته‌های سعید یعقوبی، صالح میرهاشمی و مجید کاظمی که از داخل زندان به بیرون درز کرده، را همراه با این متن در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.

این سه زندانی که خود را “بچه‌های ایران” معرفی کرده‌اند، از داخل زندان اصفهان پیامی را منتشر کرده‌اند: “سلام. از همشهریان و هموطنان عزیز تقاضا داریم ما را نکشند. ما به یاری شما نیاز داریم و به حمایت شما احتیاجمندیم.”

متهمان خانه‌اصفهان

قوه قضائیه این سه متهم پرونده “خانه اصفهان” را متهم کرده است. آن‌ها متهم به قتل دو بسیجی به نام‌های محسن حمیدی و محمد کریمی و یک سرهنگ یگان ویژه به نام اسماعیل چراغی در اعتراضات شامگاه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در محله خانه اصفهان هستند. قوه قضائیه نیز برای آن‌ها حکم اعدام صادر کرده است.