ایران و آمریکا
تداوم روند نزولی تجارت ایران و آمریکا

تداوم روند نزولی تجارت ایران و آمریکا، گزارش جدید مرکز آمار آمریکا نشان می دهد که تجارت دوجانبه بین ایالات متحده و ایران در دوره ریاست جمهوری بایدن همچنان رو به کاهش است.

تداوم روند نزولی تجارت ایران و آمریکا

گزارش جدید مرکز آمار آمریکا نشان می دهد که تجارت دوجانبه بین ایالات متحده و ایران در دوره ریاست جمهوری بایدن همچنان رو به کاهش است.

براساس گزارش روز چهارشنبه مرکز آمار آمریکا ، در سه ماهه اول سال جاری ، صادرات ایران به ایالات متحده فقط 1 میلیون دلار بوده است. ایران در ژانویه و مارس هیچ صادراتی به ایالات متحده صادر نکرده است.

از سپتامبر 2018 ، صادرات ایران به ایالات متحده در بیشتر ماه ها صفر و در ماه های دیگر بسیار کم بوده است.

صادرات آمریکا به ایران در سه ماهه اول سال جاری 9.6 میلیون دلار بوده است

صادرات آمریکا به ایران در سه ماهه اول سال جاری 9.6 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است ،نسبت به دور مشابه سال ۲۰۱۹ حدود ۴۷ درصد و نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ بیش از ۷۰ درصد افت داشته است.

قبل از تحریم ها بیشتر صادرات ایران به آمریکا خشکبار ، پسته و فرش بود اما پس از خروج دولت دونالد ترامپ از برجام ، ایالات متحده واردات فرش ایران را ممنوع کرد و خرید دیگر کالاهای ایرانی را تقریباً متوقف کرد. عمده صادرات آمریکا به ایران شامل دارو ، تجهیزات پزشکی و محصولات کشاورزی است.

در سال 2017 ، قبل از تحریم های آمریکا ، کل صادرات این کشور به ایران 136 میلیون دلار و واردات بیش از 63 میلیون دلار بوده است.