حجاب اجباری

کاربران توییتر کمپین جدیدی را علیه حجاب اجباری در ایران با هشتگ “بگذارید حرف بزنیم / LetUsTalk” راه اندازی کردند که تعدادی از مردان و زنان ایرانی به دو زبان فارسی و انگلیسی در این کمپین شرکت کردند.

کمپین راه اندازی شده توسط مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، شامل انتشار تصویری با حجاب در کنار عکس بدون آن با هشتگ کمپین به زبان فارسی و انگلیسی است.

مسیح علینژاد تصویری از او با روسری در کنار عکسی از او بدون حجاب اسلامی در توییتر منتشر کرد و نوشت:  «همراه شوید، عکس‌های کودکی سرکوب شده‌تان را با تجربه‌تان منتشر کنید».

حجاب

شایان ذکر است که مخاطبان این کمپین نه تنها زنان ایرانی، بلکه مردان قربانی شلاق در ایران نیز هستند.

♦   زندان، شکنجه‌ها و شلاق!

این فعال حقوق بشر با انتشار تصاویری از زن و مرد شلاق خورده خطاب به مردان گفت: «ما با هم شلاق خورده‌ایم پس با هم از کرامت انسانی له شده‌مان حرف بزنیم». 

 

وی اضافه کرد: «سکوت نکن، حرف بزن ما حق داریم. در ایران به ما گفتند از ۷ سالگی حجاب نداشته باشی، شلاق، زندان، باتوم و اخراج از همه جا!».

اکانتی که به کمپین “بگذارید حرف بزنیم / LetUsTalk” پیوست به نام “زندگی بهتر” به تجربه او از حجاب اجباری در ایران اشاره کرد و نوشت: «من را با یک دختر در پارک گرفتن. موهام را چهار راه زدن و باید تا یک هفته نگهمی‌داشتم و بعد می‌رفتم کمیته نشان می‌دارم و بعد سلمانی. تا یک هفته از خانه بیرون نیومدم».

شایان ذکر است که جمهوری اسلامی بیش از چهار دهه است که قانون تبعیض آمیز حجاب اجباری را وضع کرده و شهروندان عادی و فعالان مدنی را به دلیل رد این قانون بازداشت و با حبس و شکنجه هایی مانند شلاق مجازات کرده است.