بایدن: برجام مُرده است
بایدن: برجام مُرده است

بایدن: برجام مُرده است؛ ویدئویی که روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را نشان می‌دهد که می‌گوید توافق اتمی با ایران “مرده” است، اما دولت او در حال حاضر نمی‌تواند یا نمی‌خواهد این خبر را اعلام کند.

بایدن: برجام مُرده است

این ویدئو که برای اولین بار توسط دیمون مقصودی، مهندس نرم افزار مقیم آمریکا در توییتر منتشر شد، مربوط به حواشی رویداد انتخاباتی چهارم نوامبر در کالیفرنیا است.

در این ویدئو، یک زن ایرانی-آمریکایی از آقای بایدن می خواهد که اعلام کند توافق هسته ای غرب با ایران موسوم به برجام، “مرده است”.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به وی به صراحت تایید می‌کند که برجام “مرده” است، اما او نمی تواند آن را “به دلایل متعدد” اعلام کند.

آنها نماینده کشور ما نیستند

زن ایرانی به بایدن می گوید: فقط از شما می خواهیم که با آخوندها توافق نکنید، آنها نماینده کشور ما نیستند، او پاسخ داد: بله، می‌دانم که آنها نمایندگان شما نیستند، اما سلاح هسته‌ای خواهند داشت که نماینده‌اش می‌شوند.

اگرچه بایدن در مورد «دلایل» خودداری آمریکا از اعلام رسمی این خبر پاسخ مستقیمی ارائه نمی‌کند، اما طبق این ویدئو، نگرانی از پیشرفت ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌تواند اصلی‌ترین علت ادامه تعامل غرب با جمهوری اسلامی بر سر این موضوع باشد.