اولین واکنش وزارت اطلاعات به مسمومیت‌ها
اولین واکنش وزارت اطلاعات به مسمومیت‌ها

اولین واکنش وزارت اطلاعات به مسمومیت‌ها؛ در ایران، بعد از چند ماه از ابتدای مسمومیت‌های مشکوک در مدارس، وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز به “نتایج متقن” در این زمینه نرسیده است.

اولین واکنش وزارت اطلاعات به مسمومیت‌ها

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که علت مسمومیت‌های مشکوک در مدارس ایران هنوز به نتایج متقنی نرسیده است. در این بیانیه آمده است که با انجام بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم، علل برخی از حوادث قبلی شناسایی شده اند.

در این بیانیه، وزارت اطلاعات اعلام کرد که علت برخی حوادث قبلی کشف شده‌اند، اما تعمیم آن‌ها به سایر موارد گزارش شده ممکن نیست تا وقتی نتایج متقن و قابل تعمیمی برای تمام موارد گزارش شده در دسترس باشد.

بیانیه وزارت اطلاعات نتوانست بگوید که علت برخی حوادث قبلی چیست. وزارت اطلاعات وعده داد که تحقیقات و پیگیری‌های همه جانبه را تا رسیدن به نتیجه‌ی قاطع و نهایی ادامه خواهد داد و در این راه هیچ مضایقه‌ای نخواهد داشت.

چرا هنوز نهادهای امنیتی موفق به شناسایی این افراد نشده‌اند

جلال رشیدی‌کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، از بی‌اطلاعی نهادهای امنیتی در این زمینه شگفت‌زده شده بود و گفته بود که “این موضوع برای ما هم سؤال است که چرا هنوز نهادهای امنیتی موفق به شناسایی این افراد نشده‌اند.