اولین اظهارات توماج صالحی پس از آزادی
اولین اظهارات توماج صالحی پس از آزادی

در تاریخ ۶ آذر ۱۴۰۲، توماج صالحی، خواننده معترض، با انتشار یک ویدئو به تازگی از زندان آزاد شده است. در این ویدیو، او به دلیل حمایت‌های مردم ایران از خود، که منجر به آزادی او شده است، سپاسگزاری کرده و اظهار کرده است که نه اعترافی داده و نه تن به همکاری با ماموران امنیتی داده است.

اولین اظهارات توماج صالحی پس از آزادی

توماج صالحی، که پس از یک سال زندان تحت شرایط قید وثیقه آزاد شد، در تاریخ ۲۷ آبان با انتشار این ویدئو از حمایت مردم ایران قدردانی کرد و اظهار کرد که مردم ایران به دلیل حمایت‌هایشان سه بار جان او را نجات دادند.

 

در شرح شکنجه‌هایی که به وی وارد شد، توماج صالحی افزود: «طی مدت طولانی، من را شکنجه دادند و به سرم و صورتم ضربه زدند. دست و پای من را نیز شکستند.»

توماج صالحی در زمان بازداشت اظهار کرده است که به وی احتمالاً آمپول آدرنالین تزریق شده بود تا در تمام مدت شکنجه به هوش باقی بماند و درد و سختی را به شدت تجربه کند. وی با اشاره به شایعات و اخبار نادرستی که در رسانه‌های حکومتی درباره‌ی خود منتشر شده بود، افزوده است که اکنون که نتوانستند او را در زندان نگه دارند، سعی می‌کنند با اتهاماتی مانند افشای اعترافات به وی، وجهه او را تخریب کنند.

من هیچ چیزی برای اعتراف نداشتم

توماج صالحی در پاسخ به اتهامات، اظهار کرده است: «من هیچ چیزی برای اعتراف نداشتم و هیچ‌کدام از عوامل تهیه ویدیوهای من نیز بازداشت نشدند.» وی در ادامه توضیح داده که در زمان بازجویی، ماموران با اصرار از او خواسته‌اند صفحات شبکه‌های اجتماعی خود را به آن‌ها تحویل دهد، اما او اعلام کرده که تا زمانی که در زندان هستد، حاضر به تحویل این صفحات نیست.

توماج صالحی ادامه داده و با اشاره به ویدیوهای اعترافی که اجباری منتشر شده‌اند، اعلام کرده است که هرگز از بازجوی خود “معذرت خواهی” نکرده است. او اظهار داشته که با تقطیع ۹ ساعت بازجویی، ماموران فیلمبرداری کرده‌اند و با القاء، اینگونه ویدیوها تولید کرده‌اند که به نظر بیاید او در حال معذرت خواهی از یک مامور اطلاعاتی است