امتحانات
امتحانات پایه نهم و دوازدهم به شکل حضوری برگزار می‌شود

امتحانات پایه نهم و دوازدهم به شکل حضوری برگزار می‌شود، با وجود اعتراض‌های متعدد در شهرهای مختلف ایران ، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی ویروس مقابله با کرونا اعلام کرد که امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری انجام می شود.

امتحانات پایه نهم و دوازدهم به شکل حضوری برگزار می‌شود

با وجود اعتراض‌های متعدد در شهرهای مختلف ایران ، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی ویروس مقابله با کرونا اعلام کرد که امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری انجام می شود.

شنبه ، ۱۸ اردیبهشت، پس از جلسه این ستاد گفت: “آزمون پایه نهم ، آزمون پایه دوازدهم ، آزمون سنجش ملی پایه ششم ، آزمون سمپاد و آزمون المپیاد علمی دانش‌آموزان به صورت حضوری انجام می شود. “

به گفته وی ، امتحانات آموزش و پرورش و امتحانات وزارت علوم و سایر سازمان ها همه در “زمان مصوب” برگزار می شوند. این موارد شامل کنکور سراسری ، آزمون مقطع کارشناسی ارشد ، آزمون توقف کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، آزمون کانون وکلا دادگستری، آزمون نظام مهندسی و آزمون‌های استخدامی اشاره کرد.

تجمعات دانش‌آموزان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به برگزاری امتحانات حضوری

هفته گذشته تعدادی از دانش آموزان در اعتراض به تصمیم آموزش و پرورش برای برای برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم ، با اشاره به خطرات اپیدمی کرونا ، حداقل در 14 شهر ایران تجمع کردند. خواستار غیرحضوری شدن این امتحانات شدند. «امتحان حضوری،‌ نمی‌خوایم نمی‌خوایم» از جمله شعارهای معترضان بود.

دانش آموزان
ضرب و شتم دانش آموزان معترض توسط نیروی انتظامی

تجمعات دانش‌آموزان در برخی از شهرها با درگیری بین پلیس و مقامات امنیتی روبرو شد و در نتیجه انجمن‌های صنفی فرهنگیان یزد ، خراسان شمالی ، سقز و زایفیه اقدامات خشونت آمیز پلیس را “رذیلانه” توصیف کردند و خواستار اقدامات قضایی شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت که این وزارتخانه تصمیمات رهبری ملی کرونا را پیگیری می کند و سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی اظهار داشت: ما با هرگونه تجمع مخالف هستیم اما اصرار داشتیم که امتحانات پایه نهم و دوازدهم راحضوری انجام دهیم.