خامنه‌ای
افشای حساب‌های بانکی دفتر خامنه‌ای در موسسه مالی وابسته به حزب‌الله لبنان

افشای حساب‌های بانکی دفتر خامنه‌ای در موسسه مالی وابسته به حزب‌الله لبنان، اسنادی یافت شده است از نفوذ به اطلاعات یک موسسه مالی لبنان که‌ بازوی مالی حزب‌الله معرفی می‌شود، حاکی از سرمایه گذاری گسترده رهبر جمهوری اسلامی و رسانه ها و نهادهای دولتی زیر نظر او در آن است.

افشای حساب‌های بانکی دفتر خامنه‌ای در موسسه مالی وابسته به حزب‌الله لبنان

اسنادی یافت شده است از نفوذ به اطلاعات یک موسسه مالی لبنان که‌ بازوی مالی حزب‌الله معرفی می‌شود، حاکی از سرمایه گذاری گسترده رهبر جمهوری اسلامی و رسانه ها و نهادهای دولتی زیر نظر او در آن است.

بنیاد دفاع از دموکراسی ها بخش‌هایی از اسناد به دست‌آمده از هک موسسه «قرض‌ الحسن» لبنان را گزارش کرده است که حاکی از 400000 حساب از اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله از ایران است.

گروه ناشناخته ای به نام “اسپایدر زی” در دسامبر سال گذشته به انجمن قرض‌الحسنن هک کرد.

گردش مالی میلیارد دلار و پولشوییاین اين انجمن مالی

گردش مالی میلیارد دلار و پولشوییاین انجمن مالی در اوایل دهه 1980 در لبنان تاسیس شد و با وجود تحریم های بین المللی توانست گسترش یابد. ارزش گردش مالی این موسسه مالی از 1983 تا 2019 سه و نیم میلیارد دلار تخمین زده شده است

خزانه داری ایالات متحده در سال 2007 بنیاد را تحریم کرد و گفت فعالیت های حزب الله با این بانک دسترسی آن را به سیستم بانکی بین المللی فراهم می کند.

اسناد هک شده نشان می دهد که در میان دارندگان حساب قرض‌الحسن، نام پولشویی‌کنندگان و سرمایه دارانی حزب‌الله با منافع گسترده تجاری وجود دارد.

در بخشی از گزارش ذکر شده است که روایتی از دفتر علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی به نام “ولی الفقیه” وجود دارد.

حساب‌های بانکی دفتر خامنه‌ای دراين موسسه

علاوه بر این ، موسسات وابسته به خامنه ای ، از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران که توسط ایالات متحده تحریم شده اند ، حساب های مختلفی برای شعبه لبنان خود در انجمن مالی دارند.

بنیاد دفاع از دموکراسی ها گزارش داد که این بنیاد از طریق شعبه‌اش در لبنان ایران به “گروه های تروریستی” در منطقه پول می فرستد.

کمیته امداد امام خمینی ، که شعبه ای در لبنان دارد ، نیز یکی از دارندگان حساب موسسه قرض‌الحسن است.