علی لاریجانی
علی لاریجانی کاندیدا می شود

علی لاریجانی کاندیدا می شود، رسول جعفریان ، عضو دائمی فرهنگستان علوم و نزدیک به علی لاریجانی ، از حضور این رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 خبر داد.

علی لاریجانی کاندیدا انتخابات رياست جمهورى می شود

رسول جعفریان ، عضو دائمی فرهنگستان علوم و نزدیک به علی لاریجانی ، از حضور این رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 خبر داد.

آقای جعفریان در صفحه توئیتر خود نوشت: “تا آنجا که من می دانم ورود دکتر لاریجانی به انتخابات ریاست جمهوری قطعی شده است.” امیدوارم این خبر تأیید شود. “

وی در توییت دیگری نوشت که آمدن علی لاریجانی به صحنه انتخابات می تواند به معنای وجود دو سخنرانی متفاوت باشد.

این خبر در حالی منتشر می شود که شورای وحدت طیف راست سنتی اعلام کرد کاندیدای اصلی آنها در انتخابات ابراهیم رئیسی است نه علی لاریجانی. مشخص نیست که آیا آقای لاریجانی احتمالاً در انتخابات مستقل شرکت خواهد کرد یا برخی از گروه های اصولگرا از وی حمایت خواهند کرد.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی همچنین برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 کاندیدا شد اما از میان هفت نامزد نفر ششم شد.

ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از روز ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز شد

ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 از روز21 اردیبهشت ماه آغاز شد و نامزدها برای ثبت نام حداکثر پنج روز فرصت دارند.

علی لاریجانی به مدت 12 سال نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس هشتم بود ، اما او در انتخابات پارلمانی سال 98 شرکت نکرد و اعلام کرد که “تاکنون تمام توان خود را برای کشور انجام داده است”.

وی از سال 1373 تا 1383 به مدت ده سال رئیس سازمان صدا و سیما بود و در سال 1384 دبیر شورای عالی امنیت ملی شد ، اما دو سال بعد ، پس از اختلاف با محمود احمدی نژاد ، از این سمت کناره‌گیری کرد.