افتتاح دفتر ایرانی در سوریه برای سربازگیری جوانان فقیر؛ یک سازمان نظارتی بر حقوق بشر در سوریه اعلام کرده که ایران با افتتاح یک دفتر در منطقه الحسکه سوریه، به دنبال بسیج مردان جوان از خانواده‌های فقیر به منظور پیوستن به شبه‌نظامیان است.

افتتاح دفتر ایرانی در سوریه برای سربازگیری جوانان فقیر!

این سازمان با نظارت بر رویدادهای جنگ ۱۲ ساله در سوریه فعالیت می‌کند. به گفته منابع این سازمان، این دفتر ایرانی به مردان جوان با وعده پرداخت دستمزد ماهیانه ۲۰۰ دلار برای پیوستن به شبه‌نظامیان معرفی می‌شود.

این گزارش افزوده است که حدود ۸۰ نفر نیز به طور داوطلبانه در این دفتر کار می‌کنند. تاکید می‌شود که الحسکه یک استان شمال شرقی سوریه و در مرز با ترکیه و عراق واقع شده است که جمعیت آن اکثراً سنی‌هستند.

برنامه‌ریزی ایران برای تقویت حضور نظامی خود در سوریه

هرچند موضوع دقیق بسیج این نیروها در استان الحسکه توسط دفتر ایرانی مشخص نیست، اما این اقدام نشان دهنده برنامه‌ریزی ایران برای تقویت حضور نظامی خود در سوریه است.

منابع مخالفان سوری، بر این عقیده‌اند که دلیل واقعی افتتاح دفتر ایرانی در سوریه نگهداری از انبارهای اسلحه است. زیرا تسلیحاتی که به مناطق دیگر سوریه منتقل شده‌اند، هدف مکرر بمباران‌های اسرائیلی قرار گرفته‌اند.

ایران از سال سوم پس از شروع جنگ داخلی سوریه، با استفاده از نیروهای حزب‌الله و اعزام نیروهای «فاطمیون» و «زینبیون» به سوریه، ارتش سوریه را یاری کرده است.