اعتصاب بازاریان سقز در اعتراض به تغییرات در قبرستان محل دفن مهسا امینی
اعتصاب بازاریان سقز

اعتصاب بازاریان سقز در اعتراض به تغییرات در قبرستان محل دفن مهسا امینی؛ ویدیو‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، نشان دهنده اعتصاب گسترده بازاریان سقز است. این اعتصاب به علت تغییرات هدفمند در قبرستان آیچی و حذف مزار مهسا ژینا امینی انجام شده است.

اعتصاب بازاریان سقز در اعتراض به تغییرات در قبرستان محل دفن مهسا امینی

ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که در روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد، کسبه و مغازه‌داران شهر سقز در استان کردستان، به اعتصاب پرداختند. این اعتصاب به دلیل خراب کردن و اعمال تغییرات عامدانه در گورستان آیچی صورت گرفته است.

همچنین، کسبه سقز نیز به اذیت و آزار خانواده‌های کشته‌شدگان خیزش انقلابی اعتراض می‌کنند. در روز جمعه گذشته، یک گروه از خانواده‌های دادخواه شهرهای دهگلان، سنندج و دیواندره که برای حضور در مزار جان‌باختگان خیزش انقلابی مردم سقز و بوکان به این شهرها سفر کرده بودند، بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، این خانواده‌ها واقعاً بر مزار مهسا ژینا امینی در گورستان سقز حضور داشته و یاد او را گرامی داشته‌اند. اما در حین بازگشت به سقز، جمعیتی که شامل حدود ۳۰ نفر از این خانواده‌ها بود (شامل چند کودک)، توسط نیروهای امنیتی در ورودی شهر بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

با توجه به گزارش سازمان حقوق بشر هنگاو، شش مادر دادخواه به نام‌های دایه شریفه میرزایی، کوهسار منبری، باران منبری، هانا منبری، کیا مرادی و یونا مرادی، از جمله دادخواهانی هستند که در ورودی سقز بازداشت شده‌اند.

وئديو/ بازاریان سقز 

https://twitter.com/IranIntl/status/1668521850593312768?s=20