آیا هرگونه مداخله ایران در جنگ سودان منجر به تبدیل آن به
آیا هرگونه مداخله ایران در جنگ سودان منجر به تبدیل آن به "درگیری منطقه ای" خواهد شد؟

آیا هرگونه مداخله ایران در جنگ سودان منجر به تبدیل آن به “درگیری منطقه ای” خواهد شد؟؛ این نگرانی در میان سودانی‌ها افزایش می‌یابد که جنگ ادامه‌دار در کشورشان از اواسط آوریل سال گذشته به این زودی متوقف نخواهد شد و ممکن است با توجه به مداخلات خارجی منطقه‌ای و بین‌المللی به یک «درگیری منطقه‌ای» تبدیل شود.

آیا هرگونه مداخله ایران در جنگ سودان منجر به تبدیل آن به “درگیری منطقه ای” خواهد شد؟

بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، نبردهای سودان تاکنون بیش از 13000 کشته برجای گذاشته است. همچنین بیش از ده میلیون نفر را مجبور به ترک مناطق خود، چه برای اقامت در سایر مناطق سودان و چه برای پناه بردن به کشورهای همسایه، کرد.

علاوه بر این، درگیری ها خسارت قابل توجهی به زیرساخت ها از جمله پل ها، تاسیسات برق و آب و بیمارستان ها وارد کرد.

ایجاد پایگاه دریایی در حوزه توجه وال استریت ژورنال؛ وال استریت ژورنال نوشت: ایران تلاش کرد سودان را متقاعد کند که اجازه ایجاد پایگاه دریایی در سواحل دریای سرخ را بدهد و متعهد شد در ازای اجازه دسترسی به این کشور، یک کشتی جنگی بفرستد، اما درخواستش رد شد.

ایجاد پایگاه دریایی

بر اساس آنچه رویترز به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی سودان گزارش داد، این روزنامه افزود که پذیرش درخواست تهران به این کشور اجازه می دهد تا ترافیک دریایی به و از کانال سوئز و اسرائیل را رصد کند.

او توضیح داد که ایران به ارتش سودان پهپادها را برای استفاده در نبرد با نیروهای پشتیبانی سریع در اختیار ارتش سودان قرار داد و پیشنهاد داد در صورت موافقت سودان با این پایگاه، تسلیحات ارائه دهد.

به گفته مقامات منطقه و تحلیلگران پس از جنگ، پهپادها به ارتش سودان کمک کردند تا خسارات سنگینی به نیروهای پشتیبانی سریع وارد کند.