آیا جشنواره های بین المللی فیلم با کرونا برگزار می شود؟

با وجود ادامه بحران شیوع کرونا ، قطعاً برخی از جشنواره های معتبر سینمایی در سال ۲۰۲۱ برگزار می شوند و این بار تاکنون خبری از لغو آن نیست.

تقریباً همه رویدادهای مهم فرهنگی در جهان سال گذشته تحت تأثیر اپیدمی کرونا قرار گرفتند ، اما جشنواره های فیلم بیشترین آسیب را از بحران سلامتی متحمل شده اند.

هر آنچه نمایانگر وقایع سینمایی از شلوغی ، اجتماعات و تماشای فیلم ها با هم باشد ، احتمال شیوع کرونا را افزایش می دهد و خطرناک است ، بنابراین ایجاد چنین رویدادهایی غیر قابل تصور و به حاشیه رانده شد.

صنعت فیلم و سینما با برگزاری جشنواره های رو در رو مطابق با اصول فاصله اجتماعی ، مانند آنچه در جشنواره فیلم ونیز اتفاق افتاد ، با این بحران روبرو است.

یا با برگزاری یک سری رویدادهای حضوری در جشنواره های تورنتو ، نیویورک و لندن.

اکنون با شروع واکسیناسیون علیه کرونا در اکثر کشورهای جهان ، اوضاع نسبت به سال گذشته کمی متفاوت است.

جشنواره فیلم ساندنس: ۲۸ ژانویه تا ۳ فوریه (۹ تا ۱۵ بهمن)

فصل جشنواره فیلم امسال با جشنواره فیلم مجازی ساندنس ، بزرگترین جشنواره فیلم مستقل در ایالات متحده آغاز می شود.

امسال جشنواره فیلم ساندنس به طور مجازی برگزار می شود و فیلم های منتخب به صورت آنلاین در دسترس مردم ایالات متحده و بسیاری از کشورها قرار خواهد گرفت.

تا زمانی که امنیت و سلامتی مردم در معرض خطر نباشد ، بسیاری از فیلم ها به صورت حضوری در سینماهای مستقل در سراسر ایالات متحده به نمایش در می آیند.

خبر خوب این است که برگزارکنندگان جشنواره ساندنس حدود یک سال فرصت داشتند تا خود را برای این رویداد آماده کنند و جشنواره مجازی به راحتی ادامه خواهد یافت.

جشنواره فیلم کن: ۱۱ تا ۲۱ مه (۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰)

جشنواره فیلم کن سال گذشته پس از رد ایده نمایش آنلاین آن لغو شد ، لیست فیلم های منتخب جشنواره کن ۲۰۲۰ با کمی تأخیر در ژوئن اعلام شد و تاج گذاری و نسخه جشنواره به مدت سه روز در اکتبر در کاخ برگزار شد.

امسال از ۱۱ تا ۲۱ مه (۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می شود.

جشنواره بین المللی فیلم ونیز: ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰)

جشنواره بین المللی فیلم ونیز ، که علت آن تأخیر در اکران فیلم و سواگه مدیریت بود ، در سال ۲۰۲۰ مورد توجه قرار گرفت. گرفتن دمای بدن ، استفاده مجبور از دستگاه تنفس و ایجاد ایستگاه های گندزدایی گام به گام خطر ایجاد تاج از جشنواره را از بین برد.

بعلاوه ، محوطه جشنواره در جزیره لیدو به شدت کنترل می شد ، به این معنی که اگر کسی درجه حرارت کمی بالاتر داشته باشد ، اجازه ورود به جشنواره را نخواهد داشت.

امسال از ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰) برگزار می شود.