غنی‌سازی
آمریکا اقدام ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصد را تحریک‌آمیز خواند

آمریکا اقدام ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصد را تحریک‌آمیز خواند، سخنگوی کاخ سفید جن ساکی روز سه شنبه از اقدام “تحریک آمیز” ایران برای شروع غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد ابراز نگرانی کرد.

آمریکا اقدام ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصد را تحریک‌آمیز خواند

سخنگوی کاخ سفید جن ساکی روز سه شنبه از اقدام “تحریک آمیز” ایران برای شروع غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد ابراز نگرانی کرد.

در همان زمان ، آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران تصمیم خود را برای غنی‌سازی 60 درصد به آژانس انرژی هسته ای آگاه کرده است.

سخنگوی کاخ سفید گفت با وجود بیانیه “تحریک آمیز” ایران ، ایالات متحده همچنان به ادامه گفتگوهای هسته ای متعهد است.

عباس عراقچی ، معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده اصلی هسته ای ایران ، روز سه شنبه از آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در این کشور خبر داد.

آغاز غنی‌سازی اورانیوم ۶۰٪

رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، روز سه شنبه در نامه ای به اعضای شورای حکام تأیید کرد که ایران اعلام کرده است که به دنبال غنی سازی 60 درصدی اورانیوم است.

تهران این سطح غنی سازی را دو روز پس از انفجار در مرکز غنی سازی نطنز اعلام کرد. ایران و برخی رسانه های غربی و اسرائیلی می گویند اسرائیل در پشت خرابکاری بوده است.

وی گفت: ما معتقدیم كه راه دیپلماسی و مذاكره تنها راه پیش رو است و حتی مذاكرات غیرمستقیم نیز بهترین راه حل مسئله هسته ای ایران است.

ایران و چهار عضو دیگر برجام هفته گذشته مذاکرات هسته ای را آغاز کردند و نماینده آمریکا در وین بود ، اما تهران و واشنگتن مذاکرات مستقیم را جرم ندانستند.