آسیب‌های بدست آمده از تلاش سارقان برای دزدیدن تلفن همراه محمدعلی ابطحی
آسیب‌های بدست آمده از تلاش سارقان برای دزدیدن تلفن همراه محمدعلی ابطحی

در ادامه افزایش حوادث سرقت تلفن همراه و کیف‌قاپی در ایران، محمدعلی ابطحی، که پیشتر رئیس دفتر محمد خاتمی بوده است، درباره تجربه‌ی خود از تلاش یک موتورسوار برای دزدیدن موبایلش اطلاعاتی به اشتراک گذاشت که منجر به آسیب دیدن ابرو و قفسه سینه او شد.

آسیب‌های بدست آمده از تلاش سارقان برای دزدیدن تلفن همراه محمدعلی ابطحی

ابطحی در پستی روی صفحه اینستاگرام خود نوشته است که یک نفر روی یک موتورسیکلت با “قیافه‌های تمیز و موتور خیلی نو و شیک” به سرقت تلفن همراه او تلاش کرده بود، اما با مقاومت وی مواجه شد.

وی توضیح داده که نتیجه این مقاومت، آسیب دیدن ابرویش بود که به دلیل آن ۱۰ بخیه خورد و قفسه سینه‌اش نیز ترک خورد.

سرقت تلفن‌های همراه

قبل از آقای ابطحی، گزارش‌هایی از سرقت تلفن‌های همراه برخی از شخصیت‌های هنری و ورزشی در خیابان‌ها منتشر شده بود. این گزارش‌ها شامل مواردی همچون سرقت تلفن همراه از علی دایی و احمدرضا عابدزاده، دو چهره برجسته در حوزه‌های هنر و ورزش بوده است.

در گفت‌وگویی با رسانه‌ها روز دوم فروردین، احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی، به واقعیت تلخ اشاره کرد که به دلایل گوناگون برخی افراد به سرقت روی آورده‌اند. بدون اشاره مستقیم به فقر فزاینده در کشور که ممکن است باعث افزایش انواع جرائم شده باشد، او بیان کرد که برای جلوگیری از این روند منفی، تعداد زیادی از این مجرمان در سال جاری تحت کنترل و نظارت با استفاده از پابند الکترونیکی قرار دارند و تحت رصد نیروهای انتظامی قرار گرفته‌اند.