آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت بندرعباس: یک کشته در اثر انفجار
آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت بندرعباس: یک کشته در اثر انفجار

آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت بندرعباس: یک کشته در اثر انفجار؛ در یک حادثه ناگوار در پالایشگاه نفت آفتاب در بندرعباس، جنوب ایران، در روز پنج‌شنبه، ۱۷ اسفند، یک انفجار و آتش‌سوزی در یکی از کوره‌های پالایشگاه رخ داده است.

آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت بندرعباس: یک کشته در اثر انفجار

این حادثه منجر به کشته شدن حداقل یک نفر شده است. هرچند که ابتدا روابط عمومی شرکت پالایش نفت آفتاب این اتفاق را تکذیب کرده بود، اما فرماندار بندرعباس فوت یک نفر را تایید کرده است. این حادثه در حین انجام تعمیرات در پالایشگاه رخ داده است، و در نتیجه آتش‌سوزی در یکی از کوره‌های پالایش نفت آفتاب ایجاد شده است.

قبل از این، خبرگزاری رسمی ایران از انفجار ناشی از آتش‌سوزی در یکی از کوره‌های پالایش نفت آفتاب در بندرعباس خبر داده بود.

شرکت پالایش نفت آفتاب که به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه خصوصی کشور شناخته شده است، در وب‌سایت خود به عنوان تولیدکننده مشتقات نفتی معرفی شده است.

پالایشگاه نفت آفتاب در بندرعباس

همچنین، خبرگزاری ایسنا از مردم و کارکنان حاضر در پالایشگاه نفت آفتاب در بندرعباس نقل قول کرده بود که این حادثه منجر به چند کشته و زخمی شده است.

همزمان با این اتفاق، مسئول روابط عمومی این پالایشگاه اعلام کرده که در این حادثه، خسارت جدی به مجموعه و کارکنان وارد نشده و تنها دو نفر از پرسنل که آسیب جزئی دیده بودند، برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.