آتش‌سوزی در ایستگاه مترو شوش تهران
آتش‌سوزی در ایستگاه مترو شوش تهران

آتش‌سوزی در ایستگاه مترو شوش تهران؛ آتش‌ سوزی در ایستگاه مترو شوش تهران باعث قطع برق خط یک متروی پایتخت و توقف حرکت قطارها شد.

آتش‌ سوزی در ایستگاه مترو شوش تهران

هادی زند، از مسئولان شرکت بهره‌برداری مترو تهران، شامگاه یکشنبه، ۱۳ اسفندماه، به خبرگزاری ایسنا گفت: «به علت بروز حریق در سیستم الکترونیکی، ،RS در ایستگاه شوش، برق خط یک حد فاصل ایستگاه‌های ۱۵خرداد تا شهید بخارایی قطع و حرکت قطارها متوقف شده است.»

با این وجود او گفت که سرویس‌دهی این خط مترو در ایستگاه‌های شمالی در حال انجام است.

خبرگزاری ایسنا نیز با انتشار تصاویری از اختلال در این ایستگاه و برخاستن دود از آن به نقل از سخنگوی آتش‌نشانی نوشت: «پست برق دچار حریق شده بود که آتش بدون تلفات و مصدوم مهار شد.»

ویدئوهای دیگر منتشر شده نشان می‌دهد که برخی شهروندان در ایستگاه مترو، برای فرار از آتش‌سوزی و دود ناشی از آن روی ریل حرکت قطارها رفته‌اند.

علت این آتش‌سوزی

علت این آتش‌سوزی تاکنون مشخص نشده است.

در سال‌های گذشته سوانح متعددی در ایستگاه‌های مترو تهران رخ داده که در جریان آن مسافران مصدوم شده‌اند. برخی از رسانه‌های داخلی ایران نیز بارها از فرسودگی تجهیزات ایستگاه‌های مترو در پایتخت گزارش داده‌اند.

در همین زمینه، سرپرست مرکز اورژانس استان تهران، خردادماه امسال از مصدوم شدن چهار شهروند در حادثه سقوط از پله برقی در ایستگاه مترو خمینی خبر داد.